McLaren Life banner

De 2025 Chevrolet Corvette C8 ZR1 komt eraan! Officieel.

45K views 451 replies 40 participants last post by  Orion1977  
#1 ·
Image

#3 ·
De Corvette ZR1 is eindelijk officieel. Chevrolet kondigde woensdag plannen aan om deze zomer de meest extreme Corvette met middenmotor te onthullen en publiceerde een korte teaservideo waarin we de silhouet van de auto zagen.

Chevy heeft nog geen specificaties voor de ZR1 vrijgegeven, maar geruchten suggereren dat hij een twin-turboversie zou kunnen krijgen van de 5,5-liter atmosferische V8 met vlakke krukas die in de huidige Z06 te vinden is. Andere geruchten suggereren dat de ZR1 ook de elektrische vooras van de E-Ray zou kunnen krijgen, waardoor de ZR1 voor het eerst vierwielaandrijving krijgt.

De ZR1 staat al drie generaties bovenaan de Corvette-voedselketen, dus ongeacht welke aandrijflijn hij krijgt, verwacht veel vermogen. De laatste ZR1 leverde 755 pk; we verwachten dat deze er meer zal leveren, zo'n 800 pk, als we de geruchten mogen geloven. Prestaties zijn moeilijk te voorspellen zonder concrete vermogenscijfers en informatie over de aandrijflijn, maar we kunnen gerust stellen dat we een acceleratie van 0-60 mph in de lage twee seconden verwachten.

Net als de laatste ZR1 zal dit nieuwe model met middenmotor naar verwachting de aerodynamica tot het uiterste drijven. Hij zal nog een stap verder gaan dan de toch al aerodynamische Z06, waarschijnlijk met een grotere vleugel en splitter in combinatie met scoops, canards en meer. Onze spionagefotografen legden de auto vorig jaar vast tijdens tests op de Nürburgring, wat ons een goed idee geeft van wat we kunnen verwachten. Dit ding wordt een raszuivere racemachine.

De ZR1 wordt ook de duurste C8 tot nu toe en staat boven de basis-Stingray, E-Ray en Z06. Chevy heeft nog geen prijzen bekendgemaakt, maar we verwachten dat de ZR1 rond de $150.000 zal kosten.

#6 ·
De nieuwe Z06 weegt 3.721 lb / 1.688 kg DIN. Voeg daar dubbele turbo's aan toe, meer aero (vast of actief? Actief voegt gewicht toe) & misschien zelfs elektromotoren met AWD? De ZR1 zou de 3.965 lb / 1.798 kg E-Ray Coupe er mogelijk licht uit kunnen laten zien! Ik gok dat de nieuwe Z06 ongeveer evenveel zal wegen als de nieuwe Ford GTD. Ze worden beide ongeveer tegelijkertijd uitgebracht. Fabrikanten geven niet langer om gewicht.

#7 · (Edited)
De nieuwe Z06 is 3.721 lb / 1.688 kg DIN. Voeg dubbele turbo's toe, meer aero (vast of actief? actief voegt gewicht toe) & misschien zelfs elektromotoren met AWD? De ZR1 zou de 3.965 lb / 1.798 kg E-Ray Coupe er mogelijk licht uit kunnen laten zien! Ik gok dat de nieuwe Z06 dicht in de buurt zal komen van de nieuwe Ford GTD. Ze worden beide ongeveer tegelijkertijd uitgebracht. Fabrikanten geven niet langer om gewicht.
Lotus doet dat niet. Die verdomde SUV van hen weegt 2,5 ton plus.

Een beetje off topic om eerlijk te zijn, hoewel Johnny's run op KSC heel duidelijk een zwaar gemodificeerde auto was. Hij deed effectief 0-500-0 km/u. Ik ben er nu niet zo veel mee bezig als ik ooit was.

Het veranderde dingen voor ons omdat ik denk dat Bugatti gelijk had om de stekker eruit te trekken bij 304.773MPH.

Hoe dan ook, twee ton circa 4WD mid-engined hybride Corvette met dubbele turbo's? Het is allemaal naar de knoppen gegaan! (Zora)

#36 ·
Ik ben verliefd op mijn Z06. Het is geweldig. Ik weet zeker dat de ZR1 dat ook zal zijn
De Z06 is mooi, maar de ZR1 wordt degene die je wilt bezitten. De twee problemen met de Z06 zijn het brandstofverbruik en de transmissie. Het brandstofverbruik is ronduit VERSCHRIKKELIJK. Er zit een koppelgat in de Z06 dat moeilijk te overwinnen is. Het is een soort ontwerpfout. Ik was bijvoorbeeld op het lange rechte stuk op VIR en ik kon niet uit de 5e versnelling komen (of misschien was het de 6e - het is al een paar maanden geleden dat ik daar reed). Het snelste wat ik kon gaan was ongeveer 155 mph omdat die versnelling te hoog was voor het beperkte koppel van de Z06 om het te overwinnen. Een McLaren, Ferrari, zelfs mijn C7 ZR1, doet gemakkelijk ruim 175 op dat rechte stuk. Ik heb daar veilig 185 gehaald. Ik vermoed dat ze de transmissie hebben ontworpen met de ZR1 in gedachten, waarbij de turbo's je naar de rode lijn en de volgende versnelling konden brengen, maar de Z06 kon het niet.

De Car and Driver Lightning laps gebruiken de Grand Course niet, die niet de volledige versie van dat rechte stuk bevat, maar normale mensen komen zelden op de Grand Course. De Full Course gebruikt het hele rechte stuk, waar deze ontwerpfout optreedt. Dat gezegd hebbende, de Z06 is nog steeds een geweldige auto. Overal elders op VIR was het absoluut heerlijk om te rijden, maar dat ene rechte stuk liet die zeer vreemde ontwerpfout zien. Het is ook geweldig om op bochtige bergwegen te rijden. Maar als je echt snel op het circuit wilt gaan, wordt de ZR1 de auto die je wilt bezitten en, dankzij de turbo's, zal hij je waarschijnlijk ook een veel beter brandstofverbruik geven.

#39 ·
Pas op voor de bouwkwaliteit.
Mijn C8 3LT Z51 heb ik na een paar maanden bezit verkocht.
Het tapijt scheurde/sneed af fabriek en was verschoven.
De vereiste garantiereparaties zouden 9-10 maanden duren voordat de dealer ze zou repareren.
Rotzooi op die onzin.
Ik heb er een paar weken geleden afstand van gedaan.

Niet te vergeten dat de auto werd afgeleverd met het 2e dakpaneel met twee chips, omdat het niet goed in de kofferbak was vastgezet.
Rotzooi!
Chevy nooit meer!

#40 ·
Pas op voor de bouwkwaliteit.
Mijn C8 3LT Z51 die ik na een paar maanden bezit verkocht.
Het tapijt scheurde/sneed op de een of andere manier in de fabriek en was verschoven.
De garantie reparaties zouden 9-10 maanden duren voordat de dealer ze zou repareren.
Rotzooi op die onzin.
Ben er een paar weken geleden vanaf gekomen.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de auto werd afgeleverd met het 2e dakpaneel met twee chips, omdat het niet goed in de kofferbak was vastgezet.
Rotzooi!
Chevy nooit meer!
FWIW Ik had een C8 en C8 Z06 en de Z06 is zeker beter gebouwd.

#41 ·
Nou, bekijk het eens goed.
Het tapijtprobleem openbaarde zich na ongeveer 2 maanden na aankoop.
Ik bekeek de foto's van de dag van aankoop en op de een of andere manier slaagden ze erin het tapijt zo te persen dat men het probleem niet kon zien. Het tapijt was veel te kort afgesneden bij het middenpaneel en kwam omhoog.
Ik gaf Chevy een kans, maar het pakte niet goed uit.
Ik had hoge verwachtingen, maar zoals gezegd, nooit meer.

Hoewel het nooit zou gebeuren met een ander merk dat ik heb gehad (Porsche, Mercedes, BMW, VW, Ford en Scion), zouden ze elk probleem binnen een week verhelpen, mocht het zich voordoen. In volgorde van snelheid.

Beoordeling:
Chevy Cars: Troep
Chevy Service/Klantenservice: Troep

#43 ·
Nou, bekijk het eens goed.
Het tapijtprobleem openbaarde zich na ongeveer 2 maanden na aankoop.
Ik bekeek de foto's van de aankoopdag en op de een of andere manier slaagden ze erin het tapijt zo te persen dat men het probleem niet kon zien. Het tapijt was veel te kort afgesneden bij het middenpaneel en kwam eruit.
Ik gaf Chevy een kans, maar het pakte niet goed uit.
Ik had hoge verwachtingen, maar zoals gezegd, nooit meer.

Hoewel het nooit zou gebeuren met een ander merk dat ik heb gehad (Porsche, Mercedes, BMW, VW, Ford en Scion), zouden ze elk probleem binnen een week verhelpen als het zich voordoet. In volgorde van snelheid.

Beoordeling:
Chevy Cars: Troep
Chevy Service/Klantenservice: Troep
Ja, uw Welkom bij uw beoordeling.

#42 ·
Nou, punt-tegenpunt. En ik ben geen Chevy-man. Ik bezit er geen behalve de Z06. En zou dat ook niet doen. Maar ik ben een detailman. Ik ben kritisch over al deze auto's van dichtbij. Z06 is in mijn ogen de beste prijs-kwaliteitverhouding prestatieauto ooit gemaakt. Ik ben verbaasd dat ik hem meer waardeer dan mijn 458 speciale, gezien de waarden daarvan. En hij klinkt beter.

Ik heb onlangs mijn 812 GTS verkocht, maar voordat ik dat deed, heb ik er een paar bekeken. Verkeerd uitgelijnde motorkappen. Lederproblemen. Geen van deze auto's is perfect. Alle voorbeelden kunnen problemen hebben.

Wat de service betreft, ik denk dat die dealerspecifiek is. Ik heb een geweldige relatie met mijn dealer. Ik ken mijn verkoper sinds ik een tiener was. Ze zorgen heel goed voor me. Dus ik heb geen klachten. Sorry dat dat niet jouw ervaring was.

#44 ·
Ik ben het eens met uw beoordeling, zowel qua prestaties als anderszins. Mijn c8 3lt z51 was een beetje anders. Ik genoot van de prestaties en de handling en het vermogen was goed.

#57 ·
Nou, dit is ergens gevallen...oeps, een paar uur te vroeg.

#60 ·
Verspil je geld niet aan een waardeloos Chevy-product.
McLaren of Ferrari exclusief voor mij....

• Like
Reactions: Tumbleweed
#62 ·
Verspil je geld niet aan een waardeloos Chevy-product.
McLaren of Ferrari exclusief voor mij ....
Hoe bevalt de F8 je? Ik ben goed bevriend met een gedecoreerde GT-coureur die later Ferrari-teamcoureur en merkambassadeur voor hen werd, hij verkocht zijn pista en kocht een Z06, ik heb erin gereden, ik denk op geen enkele manier dat het een waardeloos product is. Het is een geweldige auto die ver boven zijn gewichtsklasse presteert