McLaren Life banner
21 - 40 of 61 Posts
Discussion starter · #23 · (Edited)
Ter info....
Ik heb net ontdekt dat als je MDS of DiagCode hebt, je het DMTL-systeem (diagnostische module voor tanklekkage) van McLaren handmatig kunt forceren om de EVAP-lekkagetest uit te voeren. Natuurlijk moet je de lekkage nog steeds vinden als je er een hebt met behulp van een rooktest.

Wilde even de informatie rechtzetten die je van BAR hebt gekregen:

De bar.ca.gov site zegt "PDTC aanwezigheid wordt genegeerd als het voertuig minstens 15 opwarmcycli heeft voltooid en minstens 200 mijl heeft gereden sinds de OBD-informatie voor het laatst is gewist". Ik heb de inspecteur hierover ondervraagd en hij zei dat de test onlangs is veranderd en nu minstens 40 volledige rijcycli vereist om de P0442 PDTC-code vrij te stellen.

De inspecteur zat ernaast. Het kan 40 rijcycli duren om de PDTC te "wissen", maar er was geen regelwijziging die 40 vereiste om deze vrij te stellen tijdens een SMOG-controle. Het is nog steeds 200 mijl en 15 opwarmcycli voor de SMOG-computer om de PDTC te negeren. Blij dat je het hebt opgelost!

Ik ben ook in Californië.
Ik waardeer alle informatie hier.
Ik wacht al op mijn 12C om klaar te zijn voor de smogtest. De registratie is betaald, maar liep in januari af vanwege de smogtest.
Destijds werkte mijn secundaire luchtpomp niet vanwege een defect relais. Na reparatie heb ik de CEL-codes gewist, wat misschien 100 mijl en 5 ritten geleden was.

Ik heb wel Mclaren MDS, maar ik heb de smogbereidheid alleen gemonitord met behulp van een Bluetooth OBDII-interface met iOS-app.
EVAP-monitor op Europese auto's: Real-world diagnose van DMTL-systemen - nieuwe link. (bovenstaande was kapot)

Ik concludeer dat ik er meer mee moet rijden.
OF moet ik MDS aansluiten en kijken of ik ook de 0442-code heb? Of handmatig de evap-lekkagetest uitvoeren? Als deze zijn eigen diagnose doorstaat, schakelt hij dan de bereidheidsmonitor uit?
Ik ben geneigd om de dop schoon te maken, want de stootbeweging klinkt leuk!
Image
Image

U hoeft de EVAP-monitor niet klaar te hebben om een CA-smogtest te doorstaan. Ga gewoon uw test halen. Als ze hem niet willen testen, dien dan een klacht in bij de BAR. We hebben al genoeg ellende in deze staat met smog. We zouden niet te maken moeten hebben met mensen die hun werk niet willen doen.

Het beleid is om elke auto te testen zoals deze aan hen wordt gepresenteerd. Ze hebben geen reden om u weg te sturen met een onvolledige monitor.

Dank u, Steve.
Zou u aanraden om eerst 15 opwarmcycli te doen?
Ik wil de moeite of het meer dan eens terugkeren minimaliseren.
(Ik denk dat uw advies is om gewoon te gaan, ongeacht de opwarmcycli.)
Ik weet niet of P0442 een verborgen probleemcode is of dat deze met mijn basisscanner zou verschijnen.

Nou, er staat dat je geen permanente codes hebt. Is er een gegevenssectie op je scanner waar je kunt aflezen hoeveel opwarmcycli je hebt? Meestal onder "Datastream" of "live data", zoek naar een PID genaamd WARMS_UPS of iets dergelijks. Ja, het zou een goed idee zijn om 15 keer op te warmen, voor het geval er een verborgen permanente code in zit. De meeste moderne scanners lezen modus 10, daar bevinden ze zich.

Dank u. Ik vond de warm-ups PID op een van de iOS OBDII-apps die ik gebruik. Ik heb net de afdichting van het voorste distributiekettingdeksel en de afdichting van de voorste krukaslip vervangen. En heb hem meerdere keren laten draaien om te controleren op lekken. En ook gecycled om te ontluchten en het koelmiddel bij te vullen. Dus hij stond op mijn lift door 5 of 6 warm-ups. Ik vermoed dat die niet meetellen zonder gereden kilometers. Waardeer de hulp! Doug

Dank u. Ik heb de opwarm-PID gevonden in een van de iOS OBDII-apps die ik gebruik.
Ik heb net de afdichting van de distributieketting aan de voorkant en de afdichting van de krukas aan de voorkant vervangen. En heb hem meerdere keren laten draaien om te controleren op lekkages. En ook gecycled om de koelvloeistof te ontluchten en bij te vullen. Dus hij stond op mijn lift door 5 of 6 opwarmbeurten. Ik vermoed dat die niet meetellen zonder gereden kilometers.
Waardeer de hulp!
Doug
Ah nee, ze tellen wel. Je kunt 15 keer opwarmen in je oprit als je wilt. De meeste auto's beschouwen slechts tot 160 en tot 40 graden als een opwarmcyclus. Doe dan een rit van 200 mijl en je bent klaar - Dat is als je een permanente DTC had. Dat is de enige reden waarom de 15/200 ertoe doet. Ik weet niet zeker of je dat doet, maar ja, ik vertrouw scanners ook niet, vooral niet op auto's zoals deze.

Ah! OK!
Is de rit één rit van 200 mijl zonder afsluiting? Of een reeks ritten die optellen tot 200 mijl?
Zo ja, dan zou ik dat normaal gesproken helemaal niet doen. Maar het zou leuk zijn!
Nogmaals bedankt,
Doug

Discussion starter · #33 ·
Ah! OK!
De rit is één 200 mijl zonder afsluiting? Of serie optellen tot 200 mijl?
Zo ja, dan zou ik dat normaal gesproken helemaal niet doen. Maar het zou leuk zijn!
Nogmaals bedankt,
Doug
Het zijn 200 cumulatieve mijlen sinds het laatst wissen van de DTC-codes, dus één of meerdere ritten.

Ah! OK!
De rit is één 200 mijl zonder afsluiting? Of serie optellen tot 200 mijl?
Nogmaals bedankt,
Doug
nee hoeft niet in één keer. De ECu houdt alle gereden kilometers op alle ritten bij en blijft gewoon optellen.

Wilde even terugkoppelen. Ik ben gisteren door de smogtest gekomen.
Uiteindelijk had ik ongeveer 20 koude starts en 230 mijl gereden en de readiness monitors waren tevreden. Voorafgaand aan 70 mijl op zondag (Coronado en terug naar Encinitas) bleef er één evaporative monitor over.
Ik heb niet eens gecontroleerd voordat ik naar het smogstation ging, gezien de geweldige info die hier werd verstrekt.
Ik heb wel een plastic trechter gekocht zodat ik mijn vulling op mijn gemak kan cyclusen. EN ik zal altijd moeten gniffelen als ik denk aan de beschrijving van de 18-jarige op prom night terwijl ik het aan het cyclusen ben.
De techneut vond de emissiesticker op de motorkap, binnenhoek en ook het VIN op de dorpel. Hij liet me ervoor zorgen dat de OBDII-connector contact maakte en liet de motor een tijdje draaien tussen 1500 en 2000 tpm.
Ik had van tevoren gebeld om er zeker van te zijn dat de techneut niet met de auto zou rijden. Hij zei dat hij hem niet had kunnen laten keuren zonder mijn hulp. Ik weet niet zeker of dat klopt, maar het verliep zonder problemen en was in 20 minuten klaar.

Bedankt,
Doug

Discussion starter · #37 ·
Wilde even terugkoppelen. Ik ben gisteren door de APK gekomen.
Ik eindigde met ongeveer 20 koude starts en 230 mijl en de readiness monitors waren tevreden. Voorafgaand aan 70 mijl op zondag (Coronado en terug naar Encinitas), bleef er één evaporative monitor over.
Ik heb niet eens gekeken voordat ik naar het APK-station ging, gezien de geweldige info die hier werd verstrekt.
Ik heb een plastic trechter gekocht zodat ik mijn vulling op mijn gemak kan cyclusen. EN ik zal altijd een schaterlach hebben bij het denken aan de beschrijving van de 18-jarige op de avond van het schoolbal, terwijl ik het aan het cyclusen ben.
De technicus vond de emissiesticker op de motorkap, binnenhoek en ook het VIN op de dorpel. Hij liet me ervoor zorgen dat de OBDII-connector contact maakte en een tijdje het motortoerental tussen 1500 en 2000 tpm laten draaien.
Ik had van tevoren gebeld om er zeker van te zijn dat de technicus niet met de auto zou rijden. Hij zei dat hij hem zonder mijn hulp niet had kunnen keuren. Ik weet niet zeker of dat klopt, maar het verliep zonder problemen en was in 20 minuten klaar.

Dank u,
Doug
Geweldig gedaan! Zou u kunnen delen - standaard ECU of aangepast?

Ik maak mijn 12C klaar voor een California BAR smogtest. De standaard ECU is door mijn McLaren-technicus teruggezet naar de originele ROM, en alle mods zijn teruggezet naar standaard onderdelen. Ik heb meer dan 850 mijl gereden in vijf volledige rijcycli. Een rijcyclus bestaat uit starten vanuit koud, 10-15 minuten stop-and-go rijden in de stad, 10-15 minuten snelweg rijden boven 60 mph en nog eens 10-15 minuten rijden in de stad.

Ik heb een BlueDriver OBD2-bewakingsapparaat gebruikt om te controleren op DTC-codes en de SMOG-gereedheidsmonitoren in te stellen. Er is slechts één permanente DTC - P0442 - EVAP Monitor Not Ready. De auto heeft sinds het opnieuw flashen van de ECU geen P0442 meer gegenereerd, dus ik geloof niet dat het EVAP-systeem lekt, en ik denk dat de EVAP-monitoringtest gewoon nog niet is uitgevoerd.

Voor degenen die de technische ervaring hebben, heeft u advies over hoe u de EVAP-monitoringtest kunt voltooien en PDTC 0442 kunt verwijderen?

Ik zit in tijdnood (20 dagen om het SMOG- en registratieproces in CA te voltooien) en heb niet de tijd die nodig is om de 15 volledige rijcycli te voltooien die nodig zijn voor een uitzondering op het niet instellen van de EVAP-monitor.
Ik weet dat dit een oude thread is, maar voor iedereen in Californië die deze thread in de toekomst mogelijk ziet, kunt u massaal SMOG uitvoeren zonder de EVAP-monitoringtest te doorstaan op auto's die nieuwer zijn dan 1996.

Hallo Skittles,
Goed om te weten! Ik denk dat er een minimum aantal kilometers is dat je zou moeten rijden voordat ze je zouden passeren en nadat je het controlelampje van de motor hebt gewist (en de monitoren weer op nul hebt gezet).

Doug

21 - 40 of 61 Posts