McLaren Life banner
41 - 60 of 71 Posts
Een van mijn favoriete ritten om gas in lawaai om te zetten is Conifer, Pine Junction, Deckers, Woodland Park. Dan westwaarts 24 naar Hwy 9, noord naar 285 bij Fairplay, westwaarts naar Conifer. Zelden druk, mix van bochten en enkele lange stukken. Stop even in Deckers en in Como om de antieke smalspoor draaischijf te bekijken. Lunch en een paar fotostops maken de dag compleet. Gefeliciteerd met de auto.

Discussion starter · #43 ·
Fantastische foto's en wat een achtergrond! Moet heerlijk zijn om op die wegen te rijden, ik zou me extra hard moeten concentreren om niet van de weg te raken met die vergezichten...HaHa! Welkom bij het merk en ja, zeker heel anders dan de P-Cars. Geniet ervan in goede gezondheid!
Dank je wel en ja, zeker! Sommige mensen kiezen gebieden voor de kinderen/scholen, ik kies ze voor de wegen om te rijden! Maar de scholen zijn ook erg goed in mijn omgeving.. ;)

Discussion starter · #44 ·
Een van mijn favoriete ritten met gas in lawaai is Conifer, Pine Junction, Deckers, Woodland Park. Dan westwaarts 24 naar Hwy 9, noord naar 285 bij Fairplay, westwaarts naar Conifer. Zelden druk, mix van bochten en enkele lange stukken. Stop even in Deckers en Como om de antieke smalspoor RR-draaischijf te bekijken. Lunch en een paar fotostops maken de dag compleet. Gefeliciteerd met de auto.
Erg leuk, bedankt voor het delen, ik zal je route moeten rijden! Dus ik neem aan dat je uit de omgeving van Denver komt?

Discussion starter · #47 ·
Colorado heeft geweldige wegen in de hele staat. Ik ben bijna toe aan een reis om uit de hitte te ontsnappen en ervan te genieten.
Laat het me weten als je mijn kant op komt, het zou geweldig zijn om af te spreken.

Maar veel succes met het vinden van 93!😂
Dat is waar! Ik ben zeker geen expert, maar voor zover ik weet speelt de hoogte/lagere O2 een grote rol bij het niet nodig hebben van een zo hoog octaangehalte, maar er lijkt ook wat gebruikelijke drama/historie uit CA te komen, waar we de infrastructuur niet hebben. Jammer eigenlijk, de enige echt hoge octaan die ik kan krijgen is op het circuit en ik weet niet zeker of ik met deze auto op het circuit ga rijden, ik twijfel nog!

Dat is waar! Ik ben zeker geen expert, maar voor zover ik weet speelt de hoogte/lagere O2 een grote rol bij het niet nodig hebben van zo'n hoog octaangehalte, maar er lijkt ook wat gebruikelijke drama/historie uit CA te komen, waar we de infrastructuur niet hebben. Jammer eigenlijk, de enige echt hoge octaan die ik kan krijgen is op het circuit en ik weet niet zeker of ik met deze auto op het circuit ga rijden, ik twijfel nog!
Je zou er minstens één keer mee op het circuit moeten rijden!
Ik was een beetje geschokt toen ik mijn auto ophaalde. Mijn plan was om van Denver naar Colorado Springs door de bergen te gaan in plaats van via de snelweg, dus sloegen we rechtsaf (ik ben vergeten welke weg) en gingen we naar het westen, toen veranderde de weg in een verdomde zandbaan!!! 😂 Ik maakte een U-bocht en stopte toen voor benzine vlak voor de snelweg bij een klein, gammel benzinestation waar ik de lift moest gebruiken om op het voorterrein te komen. Toen begonnen we te zoeken naar de 93 en het was nergens te vinden! Er was een man bezig met het vullen van een originele Shelby Cobra, dus we raakten met hem aan de praat en hij vertelde ons dat de volgende 93 na de staatsgrens in zuidelijke richting zou zijn.

Discussion starter · #49 ·
Je zou het minstens één keer op het circuit moeten proberen!
Ik was een beetje geschokt toen ik mijn auto ophaalde. Mijn plan was om van Denver naar Colorado Springs te gaan via de bergen in plaats van de snelweg, dus sloegen we rechtsaf (ik ben vergeten welke weg) en gingen we naar het westen, toen veranderde de weg in een verdomde zandweg!!! 😂 Ik maakte een U-bocht en stopte toen om te tanken vlak voor de snelweg bij een klein tankstation waar ik de lift moest gebruiken om op het voorterrein te komen. Toen begonnen we te zoeken naar de 93 en het was nergens te vinden! Er was een man bezig met het vullen van een originele Shelby Cobra, dus we raakten met hem aan de praat en hij vertelde ons dat de volgende 93 na de staatsgrens in zuidelijke richting zou zijn.
lol, klinkt wel goed en je hebt gelijk, ik denk niet dat de hele staat ergens 93 kan krijgen, maar houd me niet aan die uitspraak!

Ik ben gewend om mijn Porsche's 10-20 keer per seizoen te tracken, maar vorig seizoen denk ik dat ik maar 3-4 keer ben geweest :( en ik mis dit seizoen. Ik kan mijn 650 meenemen met mijn Porsche-groep en ermee rijden en je hebt gelijk, misschien zal ik het minstens één keer doen, maar ik moet het eerst afmaken, wat pas medio volgende maand is als Sean/Mcmedics aan mijn auto werkt.

Ook ben ik niet echt zeker over de Perilli's corsa's voor het circuit, veel comfortabeler met Micheline Cup2's, wat gebruiken mensen om 650's mee te tracken? Mijn auto lijkt enorm te sporen, ik weet niet zeker of dit normaal is, of dat het komt doordat de auto nog werk nodig heeft, zal het medio juli uitzoeken, of de banden. Ik heb gehoord dat corsa's echt slecht sporen in vergelijking met andere banden, ik weet niet zeker of het waar is, maar ik heb het vaak gehoord.

lol, klinkt wel ongeveer goed en je hebt gelijk, ik denk niet dat de hele staat ergens 93 kan krijgen, maar houd me niet aan die uitspraak!

Ik ben gewend om mijn Porsche 10-20 keer per seizoen te tracken, hoewel ik vorig seizoen maar 3-4 keer ben geweest :( en ik mis dit seizoen. Ik kan mijn 650 meenemen met mijn Porsche-groep en ermee rijden en je hebt gelijk, misschien doe ik het wel een keer, maar ik moet het afmaken, wat pas medio volgende maand is als Sean/Mcmedics aan mijn auto werkt.

Ook ben ik niet echt zeker over de Perilli's corsa's voor het circuit, veel comfortabeler met Micheline Cup2's, wat gebruiken jullie om 650's te tracken? Mijn auto lijkt enorm te sporen, ik weet niet zeker of dit normaal is, of dat het komt doordat de auto nog werk nodig heeft, zal het medio juli uitzoeken, of de banden. Ik heb gehoord dat corsa's echt slecht sporen in vergelijking met andere banden, ik weet niet zeker of het waar is, maar ik heb het vaak gehoord.
Ik vind Corsas erg fijn, ik heb er veel mee op het circuit gereden. Ze zijn stil, ze warmen redelijk snel op, ze zijn erg voorspelbaar op het circuit en ze slijten langzamer dan een echte circuitband. Ze zijn wel duur. Persoonlijk, als je geen Corsas wilt, zou ik de Goodyear Supercar 3 aanraden, of 3R als je een speciale circuitband wilt. Een set van 4 Goodyears is bijna duizend dollar goedkoper dan Corsas.

Discussion starter · #51 ·
Ik vind Corsas erg goed, ik heb er al heel wat mee op het circuit gereden. Ze zijn stil, ze warmen redelijk snel op, ze zijn erg voorspelbaar op het circuit en ze slijten langzamer dan een echte circuitband. Ze zijn wel duur. Persoonlijk, als je geen Corsas wilt, zou ik de Goodyear Supercar 3 aanraden, of 3R als je een speciale circuitband wilt. Een set van 4 Goodyears is bijna duizend euro goedkoper dan Corsas.
Goede feedback, als/wanneer ik het circuit op ga, zal ik ze erop laten zitten en kijken hoe ze zich houden. Banden zijn nooit goedkoop, maar ik ben het gewend en doe nooit concessies op banden. Ik vind het fijn hoeveel goedkoper de voorste 235's zijn dan de achterste 305's!

Goede feedback, als/wanneer ik op het circuit kom, zal ik ze erop houden en kijken hoe ze zich houden. Banden zijn nooit goedkoop, maar ik ben het gewend en doe nooit concessies aan banden. Ik vind het fijn hoeveel goedkoper de voorste 235's zijn dan de achterste 305's!
Als je geen compromis wilt, neem dan een R-band alleen voor het circuit. Ik rijd momenteel met de Supercar 3, die ik kocht omdat ik een paar honderd mijl per enkele reis naar het circuit moest rijden. Hij houdt zich erg goed, maar het is zeker een compromis als je op het circuit bent. Alles behalve een R-compound en je zult merken dat de auto onrustig is bij hard remmen en veel langzamer door de bochten gaat. Ik had zaterdag een behoorlijk moment omdat de banden oververhit raakten en ik probeerde hard te remmen van ongeveer 140 mph, de baan leek plotseling erg smal! lol. Eerder had ik de 3R nog heter gereden (ze waren zaterdag rond de 91C toen het gebeurde) zonder problemen. Ik heb ook een Artura gereden op zowel P Zeros als Corsas op het circuit, en op de P Zeros was hij onstabiel bij hard remmen, op Corsas was het veel beter.

Discussion starter · #53 ·
Als je geen compromis wilt, neem dan een R-band alleen voor het circuit. Ik rijd momenteel met de Supercar 3, die ik heb gekocht omdat ik een paar honderd mijl per enkele reis naar het circuit moest rijden. Hij houdt zich erg goed, maar het is zeker een compromis op het circuit. Alles behalve een R-compound en je zult merken dat de auto onrustig is bij hard remmen en veel langzamer in de bochten. Ik had zaterdag een behoorlijk moment omdat de banden oververhit raakten en ik probeerde hard te remmen van ongeveer 140 mph, de baan leek plotseling erg smal! lol. Eerder had ik de 3R nog heter gereden (ze waren zaterdag rond de 91C toen het gebeurde) zonder problemen. Ik heb ook met een Artura zowel op P Zeros als Corsas op het circuit gereden, en op de P Zeros was hij onstabiel bij hard remmen, op Corsas was het veel beter.
lol, ik realiseerde me net dat ik eigenlijk p-zeros op mijn auto heb, geen Corsas! Oeps. Wanneer ik deze p-zeros oprijd (die ik al vaak op mijn andere auto's heb gebruikt, ze zijn oké, zeker meer lawaai van de weg dan met Michelins), ga ik over op de Corsas!

Hoeveel warmtecycli krijg je op het circuit met de Corsas?

lol, Ik realiseerde me net dat ik eigenlijk p-zeros op mijn auto heb, geen Corsas! Oeps. Als ik door deze p-zeros heen ben (die ik al vaak op mijn andere auto's heb gebruikt, ze zijn oké, zeker meer lawaai van de weg dan Michelins), stap ik over op de Corsas!

Hoeveel warmtecycli haal je op het circuit met de Corsas?
Warmtecycli?? Ik gebruik ze gewoon totdat er geen profiel meer is! Het hangt sterk af van het circuit en ook van de uitlijning. Misschien 4 of 5 dagen?

Discussion starter · #55 ·
Warmtecycli?? Ik rijd ze gewoon totdat er geen profiel meer over is! Het is sterk afhankelijk van de baan en ook van de uitlijning. Misschien 4 of 5 dagen?
Verdomde baan rookie! ;) Ongeacht het profiel hebben banden een bepaald aantal warmtecycli voordat ze versleten zijn. Rubber kan maar een bepaald aantal keren worden opgewarmd en afgekoeld, voordat ze hun integriteit verliezen, een beetje zoals kauwgom, maar dan gerelateerd aan warmte. Ik denk dat ik vroeger 20 warmtecycli uit cup 2's haalde. Beschouw een sessie op het circuit meestal als een warmtecyclus, dus hoeveel sessies zou je per dag doen? Meestal zou ik 3-5 ronden per sessie per dag doen. Dus mijn cups zouden 3-5 dagen meegaan, afhankelijk van de sessies. Klinkt alsof je corsas ongeveer hetzelfde zijn.

Verdomde track rookie! ;) Ongeacht het profiel hebben banden allemaal een bepaald aantal warmtecycli voordat ze versleten zijn. Rubber kan maar een bepaald aantal keer worden opgewarmd en afgekoeld voordat het zijn integriteit verliest, een beetje zoals kauwgom, maar dan gerelateerd aan hitte. Ik denk dat ik vroeger zo'n 20 warmtecycli uit Cup 2's haalde. Beschouw een tracksessie meestal als een warmtecyclus, dus hoeveel sessies zou je per dag doen? Meestal deed ik 3-5 ronden per sessie per dag. Dus mijn cups gingen 3-5 dagen mee, afhankelijk van de sessies. Klinkt alsof je Corsas ongeveer hetzelfde zijn.
Ik ga door het profiel lang voordat het aantal warmtecycli een probleem wordt! Hoeveel pk reed je?? Deze dingen vreten banden.

41 - 60 of 71 Posts