McLaren Life banner

Nieuw voor mij 650S - Eerste Mclaren

4.2K views 70 replies 16 participants last post by  Car enthusiast  
#1 ·
Hallo allemaal,

Een paar foto's van mijn 2016 650s. Lange tijd Porsche-eigenaar, de meeste versies, GT3, Turbos, GTS etc. Altijd al bewondering gehad voor McLaren's, nou ja, specifiek de 650 en 675 en 12C. Zeker de auto ernstig verkeerd voorgesteld door de dealer, maar daar wil ik nu niet op ingaan en gewoon van de auto en de ervaring genieten. Zeer verrast hoe verwaarloosd deze arme auto was, maar ik zal hem in topconditie krijgen! Ik heb al ongeveer 4K aan werk laten uitvoeren bij mijn lokale McLaren-dealer en ik laat Sean van mcmedics veel werk doen, nieuwe accumulatoren (helemaal kapot!) en nog veel meer volgende maand.

Veel meer over mijn ervaringen met de auto, hint, ongelooflijk onder de indruk. Wat een opwindende auto, veel spannender dan welke Porsche ik ooit heb gehad.

#3 ·
Pijnlijk hoewel dat proces is om alles goed te zetten, het is het waard op het einde! De mijne was een CPO-auto van een hoofddealer, en het heeft me nog steeds een jaar gekost om alles uit te zoeken.
Eens, ik wist en was klaar om wat onderhoud te plegen, ik wist alleen niet hoeveel er meteen nodig was! Eén probleem in het bijzonder weerhield me ervan om erin te rijden (ik voelde dat er iets heel erg mis was) slechts een paar dagen nadat ik hem had ontvangen en hem rechtstreeks naar mijn McLaren-dealer had gebracht (bovenste demperbevestiging), de luchtrem repareren (geen probleem), olie verversen en meer. Ik was die week op reis, dus het was niet al te pijnlijk, terwijl de auto tenminste weer bestuurbaar werd. Ik kan niet wachten om te zien hoe hij rijdt met de nieuwe accumulatoren en al het andere dat Sean volgende maand doet als hij hier komt (Denver-omgeving).

Ik kreeg een regelrecht BS PPI-document, ik had beter moeten weten, maar dat was een primeur, een nieuw dieptepunt! Nou ja, na ongeveer 15K+ die ik in de auto zal stoppen nadat ik hem net heb gekocht (gekocht in mei en eind juli zou alles geregeld moeten zijn), weet ik dat ik hem als nieuw zal laten draaien... Ik hoop het tenminste. :p

Na wat tijd op dit forum te hebben doorgebracht en alle verhalen te hebben gehoord, ben ik tot de conclusie gekomen dat een groot aantal McLaren-eigenaren (niet forumleden die daadwerkelijk om hun auto's geven) het benodigde onderhoud gewoon niet kunnen betalen, en/of het niet kan schelen en de auto bij een dealer dumpen en dan doet de dealer ook niet veel om de zorg goed te krijgen. Op een gegeven moment gaat iemand zoals ik een van deze auto's kopen en de tijd en het geld erin steken om het goed te krijgen, te corrigeren.

Hoe dan ook, ik was de vette, opgeblazen sportwagens beu (hoewel ik nog steeds mijn Porsche Taycan Sport Turismo GTS heb, probeer er vanaf te komen, EV is gewoon niet mijn ding), en wilde zo dicht mogelijk bij 3.000 pond of minder komen, ik was ook de gevoelloze/kunstmatige besturing beu, afgezien van mijn Gt3, en had gehoord hoe direct de hydraulische besturing van McLaren was en hoe stijf de carbon tubs zijn. En ik moet zeggen, mijn auto stelde niet teleur, ik was verrast hoe direct comfortabel ik erin zat, hield van het grote open zicht naar voren, de intimiteit ervan, de besturing is de beste die ik ooit heb gevoeld, en wel een stuk. Ik waardeer de dubbele aard van de auto echt als ik het dak naar beneden doe, of de achterruit naar beneden of omhoog. Ik was laatst op de snelweg, dak omhoog, zette hem op automatisch en de auto was letterlijk stiller dan mijn 911 gts waar ik net uit kwam.

Auto trekt hard en schokkend soepel.

Super onder de indruk tot nu toe en ik heb de auto nog niet eens gesorteerd!

#5 · (Edited)
Car enthusiast Geweldige gebruikersnaam trouwens. Een 10-jarig forumlid. Is dit je eerste McLaren?

Ik vond je opmerking over direct comfortabel zijn geweldig. Dat viel me ook op toen ik in maart mijn 2016 650S kreeg. Ik voelde me meteen in "commando" van het voertuig. Ik had niet dat ongemakkelijke gevoel dat ik niet wist waar de randen of wielen waren... zoals (verrassend genoeg) bij een Mercedes AMG GT S (of R of BS), waar ik het gevoel had dat ik op de grond zat en van een tafel probeerde te eten.

Wat zijn de laatste vier cijfers van je VIN? Ik ben 6262.

#7 ·
@Car enthusiast Geweldige gebruikersnaam trouwens. Een 10-jarig forumlid. Is dit je eerste McLaren?

Ik vond je opmerking over je direct comfortabel voelen geweldig. Dat viel me ook op toen ik in maart mijn 2016 650S kreeg. Ik voelde me meteen "in controle" van het voertuig. Ik had niet dat ongemakkelijke gevoel dat ik niet wist waar de randen of wielen waren... zoals (verrassend genoeg) in een Mercedes AMG GT S (of R of BS), waar ik het gevoel had op de grond te zitten en van een tafel te eten.

Wat zijn de laatste vier cijfers van je VIN? Ik ben 6262.
Bedankt, ik heb een generieke naam gekozen omdat ik over het algemeen van elke geweldige auto hou, het hoeft niet van één specifiek merk te zijn. Ik beschouw mezelf graag als redelijk objectief.

Ja, eerste Mclaren, ik hield echt van het uiterlijk van de 12C (die ik niet lang nadat hij uitkwam reed), de 650s en de 675LT, er is iets zo klassiek/bijna retro aan dat ik geweldig vind. Geen belediging voor andere mclaren-eigenaren, maar ik geef niet om de nieuwere, buitenaardse modellen, ik respecteer hoe geweldig ze presteren, maar hun uiterlijk is gewoon te overdreven voor mij.

Volledige openbaarmaking, ik ben al ongeveer 12+ jaar een Porsche track rack, geef toe dat ik de laatste tijd een beetje een poseur ben, vanwege te veel werk en geen tijd om in het weekend te racen. Maar ik heb door de jaren heen veel geracet, mijn favoriet was altijd mijn GT3. Dus ik bekijk auto's op vele manieren door de lens van hoe comfortabel ik me ermee op het circuit zou voelen.

Goede zichtbaarheid is voor mij essentieel om me zelfverzekerd te voelen als ik met 140 mph een recht stuk afdaal en op de rem trap om naar 75 te gaan voor een intense bocht, enz. Ik kan me niet zeker voelen met auto's met kleine voorruiten, slecht zicht opzij, lange motorkappen (auto's met een motor voorin), auto's waarbij de stoelen veel te hoog zijn, waarbij je het gevoel hebt OP de auto te zitten, in plaats van IN de auto. Het gevoel van de besturing is voor mij essentieel en ik heb het stuur dichtbij en hoog nodig voor een lage zitpositie. Mijn 650 doet al die dingen. En natuurlijk de remmen, hoewel ik moest wennen aan hoe hard ik het rempedaal moest indrukken tijdens de eerste paar ritten, maar nu is alles goed.

5690

#6 ·
Hallo, welkom bij de 650S Spider club! Ik zeg dat met een kleine grijns, want ik heb de mijne pas vier dagen.

Net als u zijn mijn indrukken overweldigend positief en deel ik al uw observaties. Ik voelde me meteen zo "verbonden" met de auto, en hij is ook zo comfortabel. Het is echt een machine voor de bestuurder.

De mijne is een 12 maanden CPO van McLaren, wat veel van de zorgen wegneemt bij het kopen van een tien jaar oude supercar voor $150k. Het enige waar ik echt niet van houd, zijn de standaard schakelflippers, dus ik ga er prioriteit aan geven om ze te vervangen door de verlengde carbon fiber schakelflippers. Verder is hij over de hele linie uitstekend, met bijna geen wijzigingen nodig of gewenst.

Bedankt voor het delen van de geweldige foto's. De mijne is carbon black met McLaren oranje remklauwen, onze auto's lijken op tweelingen.

#8 ·
Hoi, welkom bij de 650S Spider club! Dat zeg ik met een kleine grijns, want ik heb de mijne pas vier dagen.

Net als u zijn mijn indrukken overweldigend positief en deel ik al uw observaties. Ik voelde me meteen zo "verbonden" met de auto, en hij is ook zo comfortabel. Het is echt een machine voor de bestuurder.

De mijne is een CPO van 12 maanden van McLaren, wat veel van de zorgen wegneemt bij het kopen van een tien jaar oude supercar voor $150k. Het enige waar ik echt niet van houd, zijn de standaard schakelflippers, dus ik ga er prioriteit aan geven om ze te vervangen door de verlengde carbon fiber flippers. Verder is hij over de hele linie uitstekend, met bijna geen wijzigingen nodig of gewenst.

Bedankt voor het delen van de geweldige foto's. De mijne is carbon black met McLaren oranje remklauwen, onze auto's lijken op tweelingen.
Hoi daar, en bedankt voor het warme welkom! Ja, nog een carbon black 650, prachtige tweeling!

Erg leuk dat je een CPO-auto hebt gevonden, ik ben benieuwd hoeveel het je de komende 12 maanden gaat helpen.

Ik ben het er mee eens, de flippers zijn te kort, dat moet ik snel oplossen.

#9 ·
Ik wil ook toevoegen, wat leuk is geweest, dat de auto anderen gelukkig lijkt te maken, veel glimlachen, vragen, zelfs de politieagente die mijn chassisnummer controleerde, was een beetje opgewonden! Ik heb nog geen negativiteit ervaren, hoewel ik besef dat het pas een paar weken geleden is.

Dat gezegd hebbende, volledige openheid, ik geef niet veel om wat anderen denken, goed of slecht, maar het is nog steeds fijner dan het soms negatieve drama dat gepaard ging toen ik een paar jaar geleden gewoon een 458 testte. Ik zal altijd de auto krijgen die ik wil, ongeacht anderen en hun problemen, maar tot nu toe ben ik aangenaam verrast door de positiviteit ten opzichte van de auto.

#10 ·
Ik moet er ook aan toevoegen, wat leuk is geweest, dat de auto anderen blij lijkt te maken, veel glimlachen, vragen (en niet de vermoeide oude, wat doe je voor werk), verdomme, zelfs de politieagente die mijn vin-verificatie deed, was een beetje opgewonden! Ik heb nog geen negativiteit ervaren, hoewel het pas een paar weken geleden is.

Dat gezegd hebbende, volledige openbaarmaking, ik geef niet veel om wat anderen denken, goed of slecht, maar het is nog steeds leuker dan het soms negatieve drama dat gepaard ging toen ik een paar jaar geleden gewoon een 458 aan het testen was. Ik zal altijd de auto krijgen die ik wil, ongeacht anderen en hun problemen, maar tot nu toe ben ik aangenaam verrast door de positiviteit ten opzichte van de auto.
Mijn goede vriend Dino, die ook deze forums bezoekt en zich waarschijnlijk ook zal uitspreken, heeft gezegd dat hij in zijn McLaren-bezit niets anders heeft gekregen dan glimlachen en duimen omhoog, terwijl het bij Ferrari's soms de middelvinger is.

Ik bezit geen Ferrari, dus ik kan daar geen commentaar op geven, maar wat de McLaren betreft, iedereen is er dol op. De auto maakt mensen blij. Ik reed letterlijk met de auto van de dealer naar huis en een vrachtwagen liet de luchthoorn afgaan. Omdat ik in Jersey ben, dacht ik meteen het ergste, maar toen keek ik omhoog en hij had een wilde grijns op zijn gezicht en schreeuwde: "Ja, McLaren!" met een dikke duim omhoog. Kijk uit voor de constante telefoons die omhoog worden gehouden om video's te maken. Ik vind het niet erg om een spektakel te zijn, ik vind de auto net zo leuk als zij.

• Like
Reactions: Stevewithaz
#17 ·
Ik kocht mijn 2015 650s in 2019, en zou de transactie niet afsluiten tenzij de auto nog onder garantie zou vallen. Ik heb een jaar gezocht voordat ik de aankoop deed. Ik herinner me dat ik las dat de besturing de meest "tactiele" was die het tijdschrift ooit had gebruikt. Ik vind het telepathisch. De Texas Lamborghini-dealer vertegenwoordigde de auto goed, maar moest worstelen met de McLaren-dealer om de auto klaar te maken voor garantie.

Ik heb een complete transparante wrap, de slechtste wrap die ik ooit heb gezien, maar ik ga hem niet veranderen. Ik hou van alle aspecten van de auto, vooral het stuurgevoel en de zichtbaarheid.

Ik zal altijd doen wat nodig is om de auto in orde te houden. Gefeliciteerd met je 650s. De mijne is een Coupe met stormgrijze lak. Je auto is prachtig. Ik hoop dat je McLaren-ervaring net zo plezierig is als je had gehoopt.

#19 ·
Ik kocht mijn 2015 650s in 2019, en zou de transactie niet afsluiten tenzij de auto nog onder garantie zou vallen. Ik heb een jaar gezocht voordat ik de aankoop deed. Ik herinner me dat ik las dat de besturing de meest "tactiele" was die het tijdschrift ooit had gebruikt. Ik vind het telepathisch. De Texaanse Lamborghini-dealer vertegenwoordigde de auto goed, maar moest worstelen met de McLaren-dealer om de auto klaar te maken voor garantie.

Ik heb een complete transparante wrap, de slechtste wrap die ik ooit heb gezien, maar ik ga hem niet veranderen. Ik ben dol op alle aspecten van de auto, vooral het stuurgevoel en het zicht.

Ik zal altijd doen wat nodig is om de auto in orde te houden. Gefeliciteerd met je 650s. De mijne is een Coupe met stormgrijze lak. Je auto is prachtig. Ik hoop dat je McLaren-ervaring net zo plezierig is als je had gehoopt.
Ik twijfelde over de garantie, hoewel ik niet denk dat ik, ondanks het feit dat mijn auto uit 2016 komt, daadwerkelijk een garantie kon krijgen, tenminste toen ik hem kocht, vanwege het gebrek aan service op veel items gedurende jaren. Mijn lokale Mclaren-dealer citeerde me 10K voor een jaar garantie, DAT IS ALS mijn auto gegarandeerd kon worden. Ik wist dat zelfs die 10K garantie niet veel zou dekken van wat de auto nodig had en zou dat geld liever rechtstreeks in de auto steken om hem te repareren, dus ik ging die route. Ik heb andere auto's gehad die ten onrechte CPO'd waren in de veronderstelling dat ze me zouden beschermen, dat deden ze niet!

Plaats een foto van je auto, ik zou hem graag willen zien, ik hou echt van stormgrijs. De mijne heeft ook een wrap, niet wat ik zou hebben gekozen en enigszins slordig, klinkt als de jouwe. Het lijkt een 3M vinyl stealth zwarte wrap te zijn, over mijn carbon zwarte lak. Alles goed. En net als jij denk ik, althans voorlopig, dat ik hem niet zal veranderen.

Bedankt voor de vriendelijke woorden, ik kijk uit naar de mclaren-reis

#23 ·
Hier zijn twee foto's van mijn stormgrijze 650S uit 2015. Stormgrijs, gezien in zonlicht of rond de 5.500 kelvin, is donkergroen met wat gouden spikkels die je van dichtbij kunt zien. Echter, bij een bewolkte hemel, 6.000k kelvin, is de kleur zoals hieronder te zien is met de Arborvitae-bomen, een grijs.

Het interieur en exterieur komen echt heel dicht in de buurt van hoe het was toen het werd afgeleverd. Ik heb het ongezien gekocht. Er zit een hele kleine kras op die de wrap heeft verborgen. Zoals veel mensen heb ik dit gekocht tegen bijna het einde van hun deflatie. De sticker was ~$320k, en ik betaalde $.48/$1.00. Overal koolstofvezel. Ik kreeg meer dan ik dacht dat ik zou krijgen.

Bedankt voor het vragen.

Attachments

#25 ·
Hier zijn twee foto's van mijn stormgrijze 650S uit 2015. Stormgrijs, gezien in zonlicht of rond de 5.500 kelvin, is donkergroen met wat gouden spikkels die je van dichtbij kunt zien. Echter, bij een bewolkte hemel, 6.000k kelvin, is de kleur zoals hieronder te zien is met de levensbomen, een grijs.

Het interieur en exterieur komen echt overeen met hoe het was toen het werd afgeleverd. Ik heb het gekocht zonder het te zien. Er zit een hele kleine kras op die de wrap heeft verborgen. Zoals veel mensen heb ik dit gekocht aan het einde van hun deflatie. De sticker was ~$320k, en ik betaalde $.48/$1.00. Koolstofvezel overal. Ik kreeg meer dan ik dacht dat ik zou krijgen.

Bedankt voor het vragen.
Een heel precies antwoord over de kleur, ik vind het leuk! ;)

Ja, je auto ziet er prachtig uit, het klinkt alsof je het geluk hebt gehad om zo'n mooi exemplaar te krijgen, en dan ook nog eens zonder het te zien! Ik had niet zoveel geluk. In welk jaar heb je je auto opgehaald?

Ik moet toegeven dat ik de look/lijnen van de coupé iets beter vind dan die van mijn spider en hoewel ik geen cabrio-man ben, maakt Mclaren zijn cabrio's zoveel beter dan fabrikanten, zoals we allemaal weten, en ik wist dat ik hem daadwerkelijk zou gebruiken en dat heb ik al gedaan... heel vaak!

Ik wilde ook heel graag de achterruit die omhoog en omlaag gaat, zelfs als het dak omhoog staat, het geeft de auto een derde persoonlijkheid waar ik echt van geniet. Dus ik verloor net iets in de look, maar won meer, tenminste in mijn geval met de spider.

Verdomme, ik wilde het alcantara interieur, in plaats van het rode leer dat ik heb, maar er zijn niet veel auto's om uit te kiezen in het land en ik wist dat het rode interieur geen dealbreaker was! Het heeft eigenlijk herinneringen teruggebracht toen ik als kind (kind van de jaren 80) naar de smerige exotische dealers in Ft. Lauderdale FL ging en naar de Countachs en Ferrari's keek, vaak met het kitscherige maar mooie rode leer van de jaren 80/cocaïne decadentie ;) Simpel gezegd, het brengt mooie herinneringen terug.

#26 ·
Ik waardeer de vriendelijke woorden oprecht. De auto kwam uit de Dallas Lamborghini Dealership en om de auto te kwalificeren voor de "fabrieks" garantie, vocht de Lambo-dealer met de Dallas McLaren-dealer. Ik wilde een coupé omdat ik helemaal geen "kijk naar mij" persoon ben, en ik vond het motorzicht mooi, dus de kleur paste goed. Ik wilde leer en ik wilde een paar koolstofvezel interieurdetails, zoals het stuur, maar ik had niet verwacht dat de motorruimte zo mooi zou zijn. Ik heb de koolstofvezel gekleid.

De Lambo-dealer en de verkoper waren allemaal standvastige mensen, maar het kostte me 12 maanden om deze auto te vinden, maar het was het wachten waard.

Wie zal FLA in de jaren 80 ooit vergeten? Niet de FDA. Zorg goed voor jezelf -

PS. Mijn 3.8L is volledig opnieuw opgebouwd met aftermarket onderdelen, waaronder een Dodson koppeling, brandstofpomp, turbo's & M-Engineering's 3 niveaus op tune. De buitenkant en het interieur lijken echter origineel. De uitlaat heeft 2 x 4" mandrel gebogen uitlaatpijpen. Een tikkeltje luid.

Attachments

#27 ·
Ik denk dat het belangrijkste dat ik over McLarens heb geleerd, is om het oliepeil te controleren elke keer dat ik rijd. Het kost tijd, maar deze motoren hebben een klein olie-reservoir voor een drysump-motor. Mijn 944turbo uit 1986 heeft 9,5 liter. Tegen de tijd dat men een foutmelding voor olieproblemen ziet, is het meestal te laat. Ik haat de tijd die het kost om olie te controleren, en de aflezing van de balken is niet precies hetzelfde als in het handboek voor de 650S staat, maar het controleren van olie bij elke rit is een goedkope verzekering. Overweeg om te controleren voor en na het rijden. Voeg spaarzaam olie toe.

#29 ·
Ik denk dat het belangrijkste dat ik over McLarens heb geleerd, is om het oliepeil te controleren elke keer dat ik rijd. Het kost tijd, maar deze motoren hebben een klein olie-reservoir voor een drysump motor. Mijn 1986 944turbo heeft 9,5 liter. Tegen de tijd dat je een oliefoutmelding ziet, is het meestal te laat. Ik haat de tijd die het kost om olie te controleren, en de uitlezing van balken is niet precies hetzelfde als in het handboek voor de 650S staat, maar het controleren van olie bij elke rit is een goedkope verzekering. Overweeg om te controleren voor en na het rijden. Voeg spaarzaam olie toe.
Dit is overdreven. Als uw motor zo vaak gecontroleerd moet worden, heeft hij ergens een lek. Ik controleer de mijne om de paar weken, of na elke sessie op het circuit.

#30 ·
Dus hier is het... Vs Porsche? Hoe is het?
Heel anders, zoals je je kunt voorstellen. Ik denk dat het de beste twee merken zijn om met elkaar te combineren, zoals een goede wijn en kaas ;)

Hoewel ik mijn 650 dagelijks heb gereden, zelfs wat boodschappen heb gedaan, Starbucks ect, is het natuurlijk veel meer een evenement, terwijl de Pcars veel meer onder de radar kunnen vliegen. Dus het hangt ervan af hoe je je daarbij voelt, goed om de keuze te hebben. Mijn 650 is veel sneller dan elke Porsche die ik heb gehad, met een kleine uitzondering, een 991.1 Turbo, maar de 650 trekt nog steeds veel harder in het midden/bovenste bereik dan de turbo. En natuurlijk is de 650s veel leuker, veel lichter, en je voelt het vet echt op de turbo in de bochten en het remmen. Ik denk dat mijn turbo ongeveer 3600-3700 lbs was, te veel voor mij op landweggetjes of het circuit. Voor een cross country GT, of het hele jaar door, inclusief winterauto (ik had winterbanden op de mijne) kan ik me geen betere dagelijkse auto voorstellen dan de turbo.

Mijn Gt3 was heel erg mijn wapen voor op het circuit en ik denk niet dat er een betere auto is voor een racedag dan de GT3's als het gaat om het dag in en dag uit bewerken van de auto, 20-30+ racedagen per seizoen. Afgezien van het circuit vond ik het vermogen echter gebrekkig, ik woon op een hoogte van 8000ft+, dus alle NA's verliezen een enorme hoeveelheid pk's. Misschien zou het op zeeniveau niet zo ondermaats hebben aangevoeld. Maar nogmaals, op het circuit, snel, ongelooflijke remmen, bochten geweldig, geweldige besturing, klonk geweldig, ze hebben het getroffen.

Ik heb veel andere Porsche's gehad en had een NA 911 GTS die ik heb weggedaan voordat ik de 650 kreeg, geweldige auto maar niet in dezelfde atmosfeer als de 650.

Ik heb nog steeds mijn Taycan GTS Sports turismo, maar ik zal er waarschijnlijk uitstappen en misschien een andere 911 krijgen of een 675 krijgen om te combineren met de 650

Ik wilde Lotus leuk vinden, en ik denk nog steeds dat ik ze een eerlijke kans moet geven met de Evora, de elise en exige, hoewel briljant, te klein voor mij.

Ik heb een paar maanden geleden een Emira getest, wilde er dol op zijn, maar ik was ongelooflijk teleurgesteld, de zitpositie was verschrikkelijk, VEEL te hoog van het chassis, kon niet worden aangepast, de motor was naar mijn mening zielig, ik reed de betere van de twee, de 4-cilinder amg, de DCT was zo traag dat ik het niet kon geloven, zoals een merkbare pauze bij het terugschakelen, de auto voelde van binnen goedkoop aan, ondanks dat de emira zogenaamd hun beste interieur heeft. Geluid was ook niet goed en de auto was op de een of andere manier niet licht, ondanks dat het een lotus was!

#33 ·
Het controleren van de olie voor elke rit was niets dat ik zelf bedacht. Twee McLaren-motorbouwers adviseerden dit, net als Thorney. Ik controleerde de olie niet zo vaak, totdat ik dit hoorde. Als je het niet nodig hebt, geweldig.

Mijn ervaring met Porsche is voornamelijk mijn 944turbo uit 1986 geweest. Ik kon het niet laten. Mijn huidige motor levert 589 pk op een motordyno, voordat de motor drysumped werd en de boost met 0,05 bar werd verhoogd. 517 lb/ft. De trekkracht van de 944 "voelde" sterker aan dan de standaard 650S, toen de 650S standaard was. Maar deze auto's liggen ongeveer 30 jaar uit elkaar en een bestuurder voelt dat in vrijwel alles wat hij doet. Drie pedalen, een lichtere auto; 2.960 vs. 3.240, met 1/2 tank elk. Veel meer fysieke betrokkenheid bij de Porsche. Ik hou van de uitdaging die elk biedt. Ik probeer nog steeds van elke versnellingswissel een verbetering te maken ten opzichte van de vorige. De 650S is tientallen jaren verfijnder.

#43 ·
Fantastische foto's en wat een achtergrond! Moet heerlijk zijn om op die wegen te rijden, ik zou me extra hard moeten concentreren om niet van de weg te raken met die vergezichten...HaHa! Welkom bij het merk en ja, zeker heel anders dan de P-Cars. Geniet ervan in goede gezondheid!
Dank je wel en ja, zeker! Sommige mensen kiezen gebieden voor de kinderen/scholen, ik kies ze voor de wegen om te rijden! Maar de scholen zijn ook erg goed in mijn omgeving.. ;)

#41 ·
Een van mijn favoriete ritten om gas in lawaai om te zetten is Conifer, Pine Junction, Deckers, Woodland Park. Dan westwaarts 24 naar Hwy 9, noord naar 285 bij Fairplay, westwaarts naar Conifer. Zelden druk, mix van bochten en enkele lange stukken. Stop even in Deckers en in Como om de antieke smalspoor draaischijf te bekijken. Lunch en een paar fotostops maken de dag compleet. Gefeliciteerd met de auto.

#44 ·
Een van mijn favoriete ritten met gas in lawaai is Conifer, Pine Junction, Deckers, Woodland Park. Dan westwaarts 24 naar Hwy 9, noord naar 285 bij Fairplay, westwaarts naar Conifer. Zelden druk, mix van bochten en enkele lange stukken. Stop even in Deckers en Como om de antieke smalspoor RR-draaischijf te bekijken. Lunch en een paar fotostops maken de dag compleet. Gefeliciteerd met de auto.
Erg leuk, bedankt voor het delen, ik zal je route moeten rijden! Dus ik neem aan dat je uit de omgeving van Denver komt?

#47 ·
Colorado heeft geweldige wegen in de hele staat. Ik ben bijna toe aan een reis om uit de hitte te ontsnappen en ervan te genieten.
Laat het me weten als je mijn kant op komt, het zou geweldig zijn om af te spreken.

Maar veel succes met het vinden van 93!😂
Dat is waar! Ik ben zeker geen expert, maar voor zover ik weet speelt de hoogte/lagere O2 een grote rol bij het niet nodig hebben van een zo hoog octaangehalte, maar er lijkt ook wat gebruikelijke drama/historie uit CA te komen, waar we de infrastructuur niet hebben. Jammer eigenlijk, de enige echt hoge octaan die ik kan krijgen is op het circuit en ik weet niet zeker of ik met deze auto op het circuit ga rijden, ik twijfel nog!

#48 ·
Dat is waar! Ik ben zeker geen expert, maar voor zover ik weet speelt de hoogte/lagere O2 een grote rol bij het niet nodig hebben van zo'n hoog octaangehalte, maar er lijkt ook wat gebruikelijke drama/historie uit CA te komen, waar we de infrastructuur niet hebben. Jammer eigenlijk, de enige echt hoge octaan die ik kan krijgen is op het circuit en ik weet niet zeker of ik met deze auto op het circuit ga rijden, ik twijfel nog!
Je zou er minstens één keer mee op het circuit moeten rijden!
Ik was een beetje geschokt toen ik mijn auto ophaalde. Mijn plan was om van Denver naar Colorado Springs door de bergen te gaan in plaats van via de snelweg, dus sloegen we rechtsaf (ik ben vergeten welke weg) en gingen we naar het westen, toen veranderde de weg in een verdomde zandbaan!!! 😂 Ik maakte een U-bocht en stopte toen voor benzine vlak voor de snelweg bij een klein, gammel benzinestation waar ik de lift moest gebruiken om op het voorterrein te komen. Toen begonnen we te zoeken naar de 93 en het was nergens te vinden! Er was een man bezig met het vullen van een originele Shelby Cobra, dus we raakten met hem aan de praat en hij vertelde ons dat de volgende 93 na de staatsgrens in zuidelijke richting zou zijn.

#63 ·
Ik vind het geweldig om te zien hoe hands-on je bezig bent met de 650S – het maakt echt het verschil. Je hebt ook gelijk over PPI's, helaas. Veel van ons die regelmatig met deze auto's werken, zien hetzelfde patroon. Voor iedereen die in jouw schoenen staat, zijn er nu tools die helpen problemen te ontdekken die verder gaan dan wat de meeste garages controleren. We werken samen met veel McLaren-technici en -eigenaren die aangepaste diagnostische software gebruiken om problemen vroegtijdig op te sporen, zoals problemen met de demperaccumulator of intermitterende koppelingssensorfouten. De moeite waard om te onderzoeken voordat je nog eens €10.000 in giswerk steekt.

#64 ·
Ik vind het geweldig om te zien hoe hands-on je bezig bent met de 650S - het maakt echt het verschil. Je hebt ook gelijk over PPI's, helaas. Veel van ons die regelmatig met deze auto's werken, zien hetzelfde patroon. Voor iedereen die in jouw schoenen staat, zijn er nu tools die helpen om problemen op te sporen die verder gaan dan wat de meeste garages controleren. We werken samen met veel McLaren-technici en -eigenaren die aangepaste diagnostische software gebruiken om problemen vroegtijdig op te sporen, zoals problemen met de demperaccumulator of intermitterende koppelingssensorfouten. De moeite waard om te onderzoeken voordat je weer €10.000 in gokwerk steekt.
Ja, er is zeker een leercurve geweest, maar ik ben bereid geweest om dat te doen, omdat de auto zo uitzonderlijk is.

Ik heb je website bekeken en anderen je diagcode gunstig horen vermelden. Hopelijk zal ik er na verloop van tijd een aanschaffen, het ziet er erg handig uit.

#65 ·
Hoi allemaal,

Een paar foto's van mijn 2016 650s. Lange tijd Porsche-eigenaar, de meeste versies, GT3, Turbo's, GTS etc etc. Altijd al bewondering gehad voor McLaren's, nou ja, specifiek de 650 en 675 en 12C. Zeker de auto ernstig verkeerd voorgesteld door de dealer, maar daar wil ik nu niet op ingaan en gewoon van de auto en de ervaring genieten. Zeer verrast hoe verwaarloosd deze arme auto was, maar ik zal hem in topconditie krijgen! Ik heb al voor ongeveer 4.000 euro aan werk laten doen bij mijn lokale McLaren-dealer en ik laat Sean van mcmedics volgende maand veel werk doen, nieuwe accumulatoren (helemaal kapot!) en nog veel meer.

Veel meer over mijn ervaringen met de auto, hint, ongelooflijk onder de indruk. Wat een spannende auto, veel spannender dan welke Porsche ik ooit heb gehad.

View attachment 252561

View attachment 252562

View attachment 252563

View attachment 252564

View attachment 252565
Als de verwaarlozing een defecte transmissie omvat, gaat de hele deal in rook op. $40.000 voor een nieuwe transmissie werkt gewoon niet, tenzij je de auto voor veel, veel minder dan de marktwaarde koopt.

#66 ·
Als de verwaarlozing een defecte transmissie omvat, gaat de hele deal in rook op. $40.000 voor een nieuwe transmissie werkt gewoon niet, tenzij je de auto voor veel, veel minder dan de marktwaarde koopt.
Gelukkig niets van dat of in die mate!

Had al een ronde werk eraan gedaan, samen met veel inspectie, waardoor ik de volgende ronde volgende week kon plannen met Mcmedics die de accumulatoren vervangt, de motorluchtfilter installeert, de koelvloeistofservice uitvoert, de koplampen reinigt, koelvloeistofklemmen, remvloeistof vervangt, transmissieservice, koppeling service, het installeren van een schraapbescherming, het installeren van een nieuwe radardetector en ik mis waarschijnlijk een paar dingen.

Ik rijd dagelijks met de auto en hij loopt goed, ik kan niet wachten om vooral de verbeterde rit met de nieuwe accumulatoren te ervaren.

#68 ·
Gefeliciteerd met uw aankoop! Hier is een goed advies voor potentiële kopers. Houd ons op de hoogte van hoe uw tweede ronde werk verloopt, het ziet ernaar uit dat u een goed gesorteerde kaart in handen zult hebben!
Sean van Mcmedics is er momenteel mee bezig, gisteren, vandaag en morgen zal hij klaar zijn.., helaas bij 100 F hitte, hij herstelt momenteel van een "lichte" zonnesteek, maar zal er morgen weer zijn!

Erg benieuwd hoe de auto verbetert, met de nieuwe accumulatoren en nog veel meer wat hij doet!

#70 ·
Hallo allemaal,

Hier is een lijst van wat Sean met McMedics een paar weken geleden aan mijn auto heeft gedaan.

• Installatie van het luchtfilter van de motor
  • Koelvloeistof service
  • Koelvloeistof klemmen
  • Vervanging van de remvloeistof
  • Transmissie service
  • Vier accumulatoren
  • Koppeling service
  • Installatie van de schraapbescherming
  • Nieuwe sleutelhanger, mijn auto kwam maar met één

En dit is exclusief wat ik bij mijn lokale Mclaren-dealer heb laten doen vóór Sean
  • Airbrake afgesteld zodat het werkt, stopt met het gooien van fouten
  • Olie verversen en oliefilter
  • Vervang de achterste schokdemperbevestiging die versleten en los zat
  • Voorruit trim (het fladderde rond) gerepareerd

De auto was daarvoor een beest (blijkbaar heeft hij een tune en meer dan 700 pk, wat zou verklaren waarom ik het gevoel had dat hij veel harder trok dan mijn oude maar zeer snelle 911 turbo!) maar nu rijdt hij drastisch beter en de besturing, die plotseling naar één kant schokte als de band in een weggeul kwam, is verdwenen. De tune verklaart ook waarom de auto zo verdomd goed klinkt en waarom ik niet begreep dat mensen klaagden dat hij niet luid genoeg was!

Volgende ronde, en ik sta open voor suggesties van iedereen, over zinvolle wijzigingen, of het nu gaat om verbeterde betrouwbaarheid in problematische gebieden, zoals ik Sean de koelvloeistofklemmen etc. heb laten doen:

• Motorsteunen
  • Misschien alle versleten rubberen afdichtingen rond de ramen vervangen, die erg verweerd zijn. Sean zegt dat het een heel project is, dus ik weet niet zeker of dit de volgende ronde gaat gebeuren, maar het zal op een gegeven moment wel gebeuren.
  • Installeer de radar die ik heb gekocht, maar niet de benodigde draden, dus Sean kon hem niet installeren

Wat vinden jullie van een aantal updates die de betrouwbaarheid en prestaties van de auto's verder verbeteren, voornamelijk preventief/betrouwbaarheid ben ik het meest in geïnteresseerd.