Ik heb een servicehandleiding van 291 pagina's samengesteld voor de MP4-12C.
Ik geloof dat het samenstellen van deze informatie en het beschikbaar stellen ervan een dienst is aan de hele McLaren-gemeenschap – van dealers tot huidige en toekomstige eigenaren. Nu de prijzen van gebruikte exemplaren dalen, betreden we een nieuw gebied van doe-het-zelvers, mensen die gewoon graag aan hun eigen auto's werken, en zelfs mensen die er geen zouden kopen als ze hem niet zelf konden onderhouden! Afkomstig uit de Porsche GT3-wereld, heb ik bijna om precies deze reden mijn MP4-12C niet gekocht. Daarom maakt het hebben van service- en reparatie-informatie een gebruikte 12C een veel aantrekkelijker voorstel, of u nu een huidige eigenaar bent die wil verkopen, of een potentiële koper die voor het eerst de McLaren-sprong wil wagen.
Binnenin vindt u gedetailleerde stapsgewijze geïllustreerde instructies over de serviceprocedures, service-intervallen, voor elke service tot 15 jaar/150.000 mijl. Alle relevante afmetingen van bevestigingsmiddelen en aanhaalmoment specificaties zijn ook inbegrepen. Er wordt aangenomen dat de informatie correct is en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten, weglatingen of typografische fouten.
Ik heb de servicehandleiding in kleur voor mezelf afgedrukt, samen met een paar extra's, op hoogwaardig, 32 pond, 8,5"x11" glanzend papier en spiraalgebonden. Het heeft me veel tijd en geld gekost om dit te produceren, dus ik moet mijn investering terugverdienen.
Ik bied de handleiding aan mede McLaren Life-leden aan voor de prijs van $ 250,00 verzonden binnen de continentale Verenigde Staten. Stuur me een PM als je er een wilt kopen.
Ik hoop dat ik geen forumregels overtreed - ik ben een mede-McLaren-eigenaar, liefhebber en werktuigbouwkundig ingenieur die niet is aangesloten bij een autobedrijf.