McLaren Life banner
81 - 100 of 144 Posts
Musk bezat chassis 067, maar verkocht het in 2007 aan een investeringsbankier uit Minnesota in een geldnood om zijn Tesla- en SpaceX-ondernemingen te ondersteunen. Met Elon achter het stuur in september 2003 was dit chassis eigenlijk mijn allereerste ontmoeting met een McLaren F1-wegauto.

Een paar jaar nadat Musk het had verkocht, vloog de auto in Santa Rosa, Californië, in brand nadat hij enkele maanden in opslag had gestaan vanwege een probleem met de katalysator. Hij leek total loss, maar kon worden gereviseerd door de jongens van MSO in Woking in de volgende 12 maanden of zo, waarbij het grootste deel van het originele chassis behouden bleef. De man die het van Musk kocht, heeft de auto nog steeds in zijn collectie, die nu ook een McLaren P1 omvat.

Hier zijn een paar foto's van 067 die onlangs in de garage van de eigenaar zijn gemaakt door mijn vriend Alex Bellus.

Image

Image

>8^)
ER
Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben gehad van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?

Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?
Ik heb geen idee van zijn financiële situatie, maar hij is me nog nooit opgevallen als een "automan".

068 is in Costa Rica, en de lang verloren 039 is in Culican, Mexico.

Erik, heb ik iets gemist?
068 verliet Costa Rica in medio 2009 na vier jaar en keerde terug naar de VS, waar het werd verworven door een Britse verzamelaar die in de omgeving van Boston woonde. Hij hield de auto slechts een jaar voordat hij hem verkocht aan een Britse koper. Een maand na die transactie werd chassis 062 geveild in Monterey voor bijna een miljoen meer dan de eerdere transactie voor 068, ondanks dat er weinig verschil was tussen die twee auto's qua staat of kilometerstand. De Britse koper maakte van de gelegenheid gebruik om de auto bijna onmiddellijk met winst door te verkopen, en verkocht hem aan een Mexicaanse eigenaar. Ik geloof dat de auto sindsdien het grootste deel van zijn tijd in Zuid-Texas heeft doorgebracht. Er ging een gerucht dat de auto vorig jaar opnieuw was verkocht via Ferrari Houston, maar op het Ferrari-evenement in Daytona eind vorig jaar kon een contact van mij bij de Mexicaanse eigenaar bevestigen dat hij de auto nog steeds heeft.

Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?
Misschien wilt u het verhaal van Musk in die jaren herzien, toen hij werkte om zowel Tesla als SpaceX levensvatbaar te houden en niet over veel geld beschikte. Natuurlijk, de ~ $ 2,0-2,5 miljoen die hij kreeg door de F1 te verkopen, zal geen raket lanceren, maar er zijn andere factoren om te overwegen, zoals de terugkerende kosten voor onderhoud en verzekering - en na 8 jaar eigendom voelde hij misschien gewoon niet langer de behoefte om hem te houden. Slechte timing voor hem, want in de volgende paar jaar begonnen F1's in waarde te stijgen in een zeer snel tempo, maar ik denk dat hij tegenwoordig goed genoeg bezig is dat hij er nog een zou kunnen krijgen als hij dat zou willen.

>8^)
ER

• Like
Reactions: Abdulaziz
Oh jee, wat is er gebeurd? Ze doen alleen demo's, geen races. Blij dat ik het gisteren heb kunnen zien. Ik hoop dat het niet ernstig beschadigd is.

Rot voor Nick en ik heb altijd een beetje sympathie voor elke autobezitter die een aanrijding heeft. Dat misselijke gevoel en zo. Maar als ik dat zie, verwonder ik me erover hoe goed de moderne raceveiligheid is verbeterd. Een klap recht op een muur in de jaren 70 betekende waarschijnlijk dat je in een ambulance (of erger) vertrok en vandaag de dag is hij seconden later aan de telefoon (waarschijnlijk McLaren bellen om een revalidatieplek bij MSO te vragen). Al met al ben ik dankbaar dat de sport zich zo heeft ontwikkeld dat dit soort ervaring de norm is geworden.

Maar als je dat ziet, verwondert het me hoe goed de moderne raceveiligheid is verbeterd. Een klap die in de jaren 70 recht op een muur terechtkwam, betekende waarschijnlijk dat je in een ambulance (of erger) vertrok...
Is 20+ jaar geleden modern?

Ik ben het ermee eens dat het goed is, maar ik hoop dat de dingen de afgelopen 20+ jaar zijn geëvolueerd.

20+ jaar geleden modern? Ik ben het ermee eens dat het goed is, maar ik hoopte dat de dingen de afgelopen 20+ jaar vooruitgang hadden geboekt.
Laat zien hoe ver de F1 was met de carbon tub... Dus helaas wel. Alleen omdat het oud is, wil nog niet zeggen dat het geen modern concept is. Hoe lang geleden zijn we op de maan geland? :D

Als iemand geĂŻnteresseerd is; hier zijn enkele F1 GTR-afbeeldingen. Afbeeldingen allemaal van mijzelf. Meestal genomen tijdens de 73e Goodwood Members Meeting. https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1995-1997+McLaren+F1+GTR/

Op Instagram, Samiaal80, waar ik afbeeldingen van deze Legends heb toegevoegd.

De F1 is 25 jaar passie voor mij. Deze auto's zijn meer dan het leven voor mij. Lijkt soms wel ......
Ik hoop dat je de afbeeldingen leuk vindt.

Officiële McLaren F1-certificeringsservice aangekondigd, aangezien McLaren Special Operations de restauratie van de F1 GTR '25R' onthult op Hampton Court Concours of Elegance

31 augustus 2018

Eerste fabrieksprogramma om McLaren F1 supercar te authenticeren nu beschikbaar voor eigenaren
Nieuwe service is bedoeld om de originaliteit van iconische auto's voor toekomstige generaties te beschermen
Ex-Le Mans F1 GTR '25R' komt tevoorschijn na herbouw door McLaren Special Operations als volledig gerestaureerde, eerste F1 Certified auto
McLaren Automotive, de Britse fabrikant van luxe, high-performance sportwagens en supercars, introduceert vandaag een nieuwe service om het erfgoed van iconische McLaren F1 supercars te authenticeren. De lancering van het nieuwe programma valt samen met de onthulling van de eerste F1 die is goedgekeurd voor certificering, de befaamde '25R' 1997 F1 GTR Longtail. Ongerept na een volledige restauratie naar 'als nieuw' staat door McLaren Special Operations, is de laatste F1 GTR die in de periode meedeed een van de sterren van de Hampton Court Concours of Elegance (31 augustus – 2 september 2018).

"Zelfs onder F1 GTR's is deze auto, aangeduid als '25R', uniek - en nu is hij zo goed als nieuw", aldus Ansar Ali, Managing Director, McLaren Special Operations (MSO). "De auto is het voorbeeld van alles waar het nieuwe certificeringsprogramma voor staat en we zijn er trots op '25R' te hebben als de allereerste McLaren F1 Certified auto."

Het F1 Certified-programma, aangekondigd op Hampton Court met de onthulling van chassisnummer 25, is ontwikkeld om de authenticiteit van zowel weg- als circuitversies van de Le Mans-winnende supercar te garanderen en ultieme gemoedsrust te bieden aan huidige en toekomstige eigenaren. Een uniek Certificaat van Echtheid - dat McLaren Automotive als enige ter wereld kan afgeven - authenticeert de herkomst, originaliteit, levensduur, weg-/racegeschiedenis en staat van een auto. De conformiteit met de originele specificatie en eventuele door McLaren goedgekeurde upgrades wordt bevestigd door verwijzing naar de fabrieksarchieven.

Samen met het certificaat ontvangen eigenaren een op maat gemaakt geĂŻllustreerd boek waarin de geschiedenis van hun auto wordt gedocumenteerd. In totaal werden tussen 1993-98 106 McLaren F1's gebouwd, waaronder 64 wegauto's en 28 GTR-raceauto's, en ze komen allemaal in aanmerking voor de regeling.

Als veteraan van vele endurance-evenementen in de periode, waaronder de 24 uur van Le Mans, is '25R' de afgelopen 18 maanden door McLaren Special Operations gerestaureerd naar 'als nieuw' staat. Met behulp van originele F1 GTR-onderdelen die door de fabriek werden bewaard, heeft de restauratie de auto teruggebracht naar dezelfde specificatie en kleurstelling als toen hij in Le Mans reed in het eerste jaar dat hij racete.

De topcarrière van F1 GTR '25R' omvatte acht jaar en verschillende continenten. Hij werd gebouwd als een van de drie Longtail-auto's voor het Gulf-Davidoff-team om in 1997 deel te nemen aan GT-races en werd dat jaar in Le Mans bestuurd door Ray Bellm, Andrew Gilbert-Scott en Masanori Sekiya. Hij werd twee uur voor het einde van de race uitgeschakeld toen een olieleiding brak, waardoor er brand ontstond. '25R' werd door de fabriek gerepareerd en vervolgens verkocht aan een team in Japan, waar hij tot 2005 bleef racen. Op de Fuji Speedway werd hij dat jaar de laatste F1 GTR die ooit deelnam aan een hedendaagse raceserie.

Nadat hij statisch was tentoongesteld in een Japanse collectie, werd hij verkocht aan de huidige eigenaar en in 2016 teruggebracht naar het VK. De collectie van de eigenaar wordt samengesteld door classic car consultancy Kidston SA, opgericht door McLaren-eigenaar Simon Kidston, tevens een toonaangevende internationale makelaar van McLaren F1-auto's. Kidston SA vertrouwde de auto toe aan McLaren Special Operations in Woking, aangezien '25R', die door jarenlang racen was gehavend, uitgebreide herstelwerkzaamheden nodig had. De opknapbeurt werd een grondige restauratie naar 'als nieuw' staat met behulp van nieuwe, oude GTR-onderdelen die in de fabriek werden opgeslagen in containers die 20 jaar geleden voor het laatst werden geopend.

De nieuwe onderdelen die in '25R' worden gebruikt, gaan verder dan specifiek te zijn voor de 1997 GTR; het zijn allemaal onderdelen van vóór juni 1997, waardoor de auto precies zo is als in de aanloop naar Le Mans dat jaar. Dit omvat de 'hoge' Le Mans-versnelling en de blauwe dakidentificatielichten - afkomstig van een vliegtuigvleugel, en het enige niet-McLaren-onderdeel in de hele auto - waarmee de auto voor Le Mans was uitgerust.

Met de nieuwe carrosseriepanelen die de exacte Gulf-Davidoff-teamkleurstelling tonen en het nummer 39 van de auto uit 1997 in Le Mans dragen, is '25R' een echte 21 jaar oude tijdmachine, zoals bezoekers van de Hampton Court Concours of Elegance zullen zien.

"McLaren koestert zijn rijke erfgoed van iconische en wereldveroverende auto's zoals de F1", aldus McLaren Automotive Chief Executive Officer Mike Flewitt. "'25R' bood ons een unieke kans om dit te demonstreren door hem precies zo te restaureren als toen hij in 1997 in Le Mans racete, en zo zijn toekomst veilig te stellen. Het behoud van de integriteit van deze historisch belangrijke auto's is van het grootste belang en F1 Certified zal een grote rol spelen bij het mogelijk maken van dit voor de gemoedsrust van de eigenaren van vandaag en het behoud van een prachtig erfgoed voor toekomstige generaties autoliefhebbers."

------------------------------------------

JALOPNIK
Laat uw McLaren F1 certificeren om er zeker van te zijn dat hij niet nep is

Justin T. Westbrook

Vroeger lag je wakker met de hoop een McLaren F1 te bezitten. Toen werkte je hard en verdiende je genoeg geld en kocht je er een. Gefeliciteerd. Maar nu wil McLaren je wakker houden en je afvragen of je McLaren F1 legitiem is.

Het goede nieuws is dat je McLaren nu nog meer geld kunt betalen om je F1 te certificeren. McLaren Special Operations heeft een nieuwe certificeringsservice aangekondigd om de authenticiteit van alle McLaren F1's die er zijn te garanderen, inclusief zowel wegauto's als raceauto's.

Om een certificaat van echtheid te verkrijgen, kan alleen McLaren Automotive de achtergrond van uw auto doorzoeken en deze vergelijken met bedrijfsarchieven, inclusief herkomst, levensduur, staat, racegeschiedenis en originaliteit.

Dit alles om te bevestigen dat je inderdaad een heel bijzonder persoon bent die een heel bijzondere McLaren F1 bezit, die miljoenen en miljoenen speciale dollars waard is. Ik kan het niet helpen, maar ik heb het gevoel dat dit slechts een andere barrière is om eigenaren ervan te overtuigen hun F1's daadwerkelijk te besturen. Voor wat vermoedelijk een van de best ontworpen rijervaringen ooit is, lijkt het beoordelen van hoeveel er daadwerkelijk wordt gereden, nog harder, wat een ongelukkige ontmoediging van een leuke tijd lijkt te zijn.

Jalopnik heeft contact opgenomen met McLaren om te vragen of de certificeringsservice de eigenaren iets kost en we laten het je weten als we iets horen.

Samen met de aankondiging van het programma toonde McLaren ook een van de drie McLaren F1 GTR Longtail-auto's die zijn gebouwd om deel te nemen aan GT-races in de late jaren 90, hierboven afgebeeld. De auto reed ook in Le Mans, waar hij vlam vatte en zich moest terugtrekken. Hij racete nog een paar keer in Japan na fabrieksreparaties in de jaren 2000.

De auto kreeg een volledige restauratie naar "als nieuw" staat, met behulp van onderdelen die McLaren de afgelopen twee decennia had opgeslagen en geschilderd in de originele Gulf-Davidoff-teamkleurstelling waarmee hij in 1997 racete, en het is de eerste F1 die door het nieuwe programma is gecertificeerd.

Het is zeker een van de bijzondere auto's van de bijzondere McLaren F1, maar het is ook echt leuk om te zien dat een autofabrikant de moeite neemt om zo'n coole auto in goede staat te houden. Voor de kinderen, of wat dan ook.

https://jalopnik.com/get-your-mclaren-f1-certified-to-make-sure-its-not-fake-1828743388

Attachments

De aandacht voor detail op die auto is verbluffend. Ik heb hem een paar keer gezien terwijl hij werd gereviseerd en ze hebben fantastisch werk geleverd.

81 - 100 of 144 Posts