Wie anders dan Nick Mason en Rowan Atkinson bezit nog een F1?
Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben gehad van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?Musk bezat chassis 067, maar verkocht het in 2007 aan een investeringsbankier uit Minnesota in een geldnood om zijn Tesla- en SpaceX-ondernemingen te ondersteunen. Met Elon achter het stuur in september 2003 was dit chassis eigenlijk mijn allereerste ontmoeting met een McLaren F1-wegauto.
Een paar jaar nadat Musk het had verkocht, vloog de auto in Santa Rosa, Californië, in brand nadat hij enkele maanden in opslag had gestaan vanwege een probleem met de katalysator. Hij leek total loss, maar kon worden gereviseerd door de jongens van MSO in Woking in de volgende 12 maanden of zo, waarbij het grootste deel van het originele chassis behouden bleef. De man die het van Musk kocht, heeft de auto nog steeds in zijn collectie, die nu ook een McLaren P1 omvat.
Hier zijn een paar foto's van 067 die onlangs in de garage van de eigenaar zijn gemaakt door mijn vriend Alex Bellus.
![]()
![]()
>8^)
ER
Ik heb geen idee van zijn financiële situatie, maar hij is me nog nooit opgevallen als een "automan".Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?
068 verliet Costa Rica in medio 2009 na vier jaar en keerde terug naar de VS, waar het werd verworven door een Britse verzamelaar die in de omgeving van Boston woonde. Hij hield de auto slechts een jaar voordat hij hem verkocht aan een Britse koper. Een maand na die transactie werd chassis 062 geveild in Monterey voor bijna een miljoen meer dan de eerdere transactie voor 068, ondanks dat er weinig verschil was tussen die twee auto's qua staat of kilometerstand. De Britse koper maakte van de gelegenheid gebruik om de auto bijna onmiddellijk met winst door te verkopen, en verkocht hem aan een Mexicaanse eigenaar. Ik geloof dat de auto sindsdien het grootste deel van zijn tijd in Zuid-Texas heeft doorgebracht. Er ging een gerucht dat de auto vorig jaar opnieuw was verkocht via Ferrari Houston, maar op het Ferrari-evenement in Daytona eind vorig jaar kon een contact van mij bij de Mexicaanse eigenaar bevestigen dat hij de auto nog steeds heeft.068 is in Costa Rica, en de lang verloren 039 is in Culican, Mexico.
Erik, heb ik iets gemist?
Misschien wilt u het verhaal van Musk in die jaren herzien, toen hij werkte om zowel Tesla als SpaceX levensvatbaar te houden en niet over veel geld beschikte. Natuurlijk, de ~ $ 2,0-2,5 miljoen die hij kreeg door de F1 te verkopen, zal geen raket lanceren, maar er zijn andere factoren om te overwegen, zoals de terugkerende kosten voor onderhoud en verzekering - en na 8 jaar eigendom voelde hij misschien gewoon niet langer de behoefte om hem te houden. Slechte timing voor hem, want in de volgende paar jaar begonnen F1's in waarde te stijgen in een zeer snel tempo, maar ik denk dat hij tegenwoordig goed genoeg bezig is dat hij er nog een zou kunnen krijgen als hij dat zou willen.Waarom zou Elon Musk het geld nodig hebben van de verkoop van zijn F1 in 2007 om zijn zakelijke ondernemingen te financieren? Hoe kon het geld dat hij in 2007 ontving van de verkoop van zijn F1 toen een echt verschil voor hem maken?
Het ziet er niet al te slecht uit, maar ik weet zeker dat hij er erg ongelukkig over is.Nick Masons F1 is vandaag beschadigd geraakt op de Goodwood-bijeenkomst.
Hij had een beetje een clang.Oh dear, what happened? They only do demos not race them. Glad I got to see it yesterday. Hope it's not badly damaged.
Volgens dit was hij het.Reed Nick?
Is 20+ jaar geleden modern?Maar als je dat ziet, verwondert het me hoe goed de moderne raceveiligheid is verbeterd. Een klap die in de jaren 70 recht op een muur terechtkwam, betekende waarschijnlijk dat je in een ambulance (of erger) vertrok...
Laat zien hoe ver de F1 was met de carbon tub... Dus helaas wel. Alleen omdat het oud is, wil nog niet zeggen dat het geen modern concept is. Hoe lang geleden zijn we op de maan geland?20+ jaar geleden modern? Ik ben het ermee eens dat het goed is, maar ik hoopte dat de dingen de afgelopen 20+ jaar vooruitgang hadden geboekt.
Nooit, dat is gewoon #fakenewsHoe lang geleden zijn we op de maan geland?![]()