McLaren Life banner

Op zoek naar een GT

6K views 20 replies 10 participants last post by  ralleyone  
#1 ·
Nu de prijzen stabiliseren, overweeg ik een tweedehands 2020-21 GT. Ik ben fan van McLaren sinds ik een paar jaar geleden voor het eerst in een 650S reed. Ik heb een paar 570S-modellen gereden, maar ben echt gecharmeerd van het uiterlijk en de prestaties van de GT. Mijn grootste belemmering is dat ik geen McLaren-service in de buurt heb. De dichtstbijzijnde dealer is op 6 uur rijden. De enige onafhankelijke garage in de buurt die aan exotische auto's werkt, wil geen Mac aanraken.

Mijn zorgen betreffen de betrouwbaarheid en de dingen waar ik op moet letten. Ik zou kopen bij een erkende McLaren-dealer en hoogstwaarschijnlijk garantie toevoegen als het een gecertificeerde auto is. Ik heb geprobeerd een degelijke langetermijnbeoordeling online te vinden, maar de meeste beoordelingen gaan over een nieuwe auto. Ik zou graag van eigenaren een eerlijke beoordeling horen van hoe hun bezit is geweest. Ik zou er waarschijnlijk ongeveer 2.000 mijl per jaar mee rijden. Bedankt voor alle input.

#2 ·
Deze zijn er nog niet zo lang en waren niet de populairste, dus ik ben er zeker van dat de informatie beperkt is. Ik denk dat je gewoon de jaarlijkse service moet bijhouden (misschien tot $ 2.000 per jaar, jaarlijks oplopend), ervoor moet zorgen dat er een goede PPI wordt uitgevoerd, en je voornamelijk moet houden aan het standaardprotocol dat wordt gevolgd voor oudere modellen zoals 570 of 720, dan moet het goedkomen. Als het echter niet haalbaar is om het protocol te volgen vanwege de afstand tot de dichtstbijzijnde dealer of het servicecentrum, zou ik er helemaal over nadenken. Ik ben persoonlijk nog geen problemen tegengekomen, ze heeft de bijna 2 jaar dat ik haar bezit prachtig gelopen (GT is geweldig voor lange afstandsreizen, en ik heb de mijne overal mee naartoe genomen, de langste reis was ongeveer 400 mijl per enkele reis), maar ik heb ook een dealer in de buurt als er iets zou gebeuren.

#3 ·
Nu de prijzen stabiliseren, overweeg ik een pre-owned 2020-21 GT. Ik ben fan van McLaren sinds ik een paar jaar geleden voor het eerst in een 650S reed. Ik heb een paar 570S-modellen gereden, maar ben erg gecharmeerd van het uiterlijk en de prestaties van de GT. Mijn grootste belemmering is dat ik geen McLaren-service in de buurt heb. De dichtstbijzijnde dealer is op 6 uur rijden. De enige onafhankelijke garage in de buurt die aan exotische auto's werkt, wil geen Mac aanraken.

Mijn zorgen zijn de betrouwbaarheid en de dingen waar ik op moet letten. Ik zou kopen bij een erkende McLaren-dealer en hoogstwaarschijnlijk garantie toevoegen als het een gecertificeerde auto is. Ik heb geprobeerd een degelijke langetermijnrecensie online te vinden, maar de meeste recensies gaan over een nieuwe auto. Ik zou graag van eigenaren een eerlijke beoordeling horen van hoe hun eigenaarschap is geweest. Ik zou er waarschijnlijk ongeveer 2.000 mijl per jaar mee rijden. Bedankt voor alle input.
Er zijn een paar door McLaren gecertificeerde technici die regelmatig door de VS en Canada reizen en klanten bedienen die geen dealers in de buurt hebben of de dealers niet willen gebruiken.

#4 ·
Bedankt voor je input. Ik wil echt een McLaren, maar ik hoor zoveel negativiteit over deze auto's dat ik me zorgen maak. Toegegeven, je moet niet alles geloven wat je hoort en dat doe ik normaal gesproken ook niet, maar sommige bronnen zijn onpartijdig en betrouwbaar. Ik kwam hier in de hoop dat er een aantal mensen zoals Incubi421, die er een lange tijd hebben gehad, hun indruk zouden geven. De GT past mooi tussen de 570S en 720S voor mijn gebruik en ik vind het algehele ontwerp van de auto mooi. Ik heb een niet zo prettige ervaring gehad met een tweedehands Ferrari F430 die ik niet wil herhalen.

#5 ·
FWIW, ik heb de mijne al een jaar en 3.000 mijl en geen problemen gehad. Zoals ik elders al zei, is mij verteld dat de GT hun meest betrouwbare en gesorteerde voertuig tot nu toe is. Over mijn specifieke voorbeeld gesproken, kan ik u mededelen dat het qua bouwkwaliteit en pasvorm en afwerking de andere aanbiedingen die ik van Mclaren heb gezien, aanzienlijk overtreft.

#6 ·
FWIW, ik heb de mijne al een jaar en 3K mijlen en geen problemen. Zoals ik elders al zei, is mij verteld dat de GT hun meest betrouwbare en gesorteerde voertuig tot nu toe is. Over mijn specifieke voorbeeld gesproken, kan ik u mededelen dat het qua bouwkwaliteit en pasvorm en afwerking andere aanbiedingen die ik van Mclaren heb gezien, aanzienlijk overtreft.
Bedankt voor uw antwoord. Dit is het soort info dat ik zoek.

#10 ·
Ik heb gisteren mijn GT opgehaald en de eerste indrukken zijn echt goed! De bouwkwaliteit is perfect, de vermogensafgifte uitzonderlijk en de besturing is eersteklas. Qua praktische bruikbaarheid is hij echt beter dan je waarschijnlijk zou verwachten... Ik heb problemen gehoord over de praktische bruikbaarheid van de laadruimte, maar kom op, wie koopt dit type auto om spullen in te vervoeren? Je kunt er gemakkelijk overnachtingstassen en dergelijke in kwijt, dat is toch genoeg.

Mijn enige 2 problemen zijn met het navigatiescherm en dit vreemde, hoge, intermitterende piepgeluid uit het midden van het dashboard.

De navigatie toont een bericht op het scherm met de tekst EVALUATIE in vette letters. Dit stopt dan de live tracking van je bewegingen wanneer je ergens naartoe navigeert, maar ik ben er zeker van dat dit een simpele oplossing is en mijn lokale dealer, van wie ik hem heb gekocht, is er helemaal mee bezig.

Het hoge geluid is vreemd, geen idee wat het is, maar ik ben er niet zo mee bezig!

Koop de auto, geniet ervan en je zult niet teleurgesteld zijn.

#12 ·
Een hoge pieptoon is waarschijnlijk de stuurbekrachtigingspomp. Kijk of er een correlatie is met de wielrichting, en of het stopt na een tijdje als de wielen recht staan.

Ik heb de pomp op onze 720s onder garantie laten vervangen omdat hij zo luid was in de cabine. Je kunt hem nog steeds horen, maar lang niet zo luid als hij was.
Bedankt daarvoor #11, genoteerd. Ik zal dit dan met de dealer bespreken. Enig idee over dat navigatiebericht?

#21 ·
Ik heb een 22 GT met 39,5K mijl erop na iets minder dan 2 jaar. Hij is zo goed als perfect geweest. Geen vreemde geluiden of problemen met QC. Ik had een lekkende schokdemper aan de bestuurderskant achter, maar ik ben ervan overtuigd dat dit gebeurde tijdens een van mijn langere roadtrips (3500 mijl) waarbij we een aantal ongelooflijk ruwe stukken snelweg en een aantal grote kuilen met hoge snelheid tegenkwamen die ik niet kon vermijden. Vervangen onder garantie.
Image

Ik maak me klaar om over een paar weken de hele Westkust van SoCal naar Seattle en terug te rijden. Ik maak me meer zorgen over een lekke band dan over het uitvallen van de GT. Hij houdt er gewoon van om te rijden...