McLaren Life banner

Bugatti BOLIDE

19K views 84 replies 20 participants last post by  VenomF5  
#1 ·
WAT ALS ... ?
206672

#16 · (Edited)
Nieuwe video van het testen van de auto. Je kunt het aan het einde horen, maar het klinkt voor mij niet als de 8.0l W16.

Klinkt voor mij als de W16.

Deze auto is geweldig en alles waar ik al jaren op wacht, dat iemand een grote motor met veel vermogen bouwt voor een circuit. Als 0,67 kg/pk legitiem is, is dat de gekste vermogen-gewichtsverhouding waar ik van heb gehoord. Dat is bijna twee keer de vermogen-gewichtsverhouding van Gordon Murray's T.50s.

Holy shit. Ongeveer dezelfde vermogen-gewichtsverhouding als de Mercedes W11 en iets beter dan de 919 Evo.

#26 ·
De BUGATTI Bolide!

Onze interpretatie van een volbloed racer uit de 21e eeuw!

Wat als we een extreme, alleen op het circuit gerichte hypersportwagen zouden ontwikkelen? Met het technologische concept van de BUGATTI Bolide geven we nu het antwoord. De experimentele studie van de BUGATTI Bolide is deze op het circuit gerichte hypersportwagen met een aangepaste versie van de iconische W16-motor met een minimale carrosserie voor maximale downforce.

De BUGATTI Bolide is het meest extreme, compromisloze, snelste en lichtste voertuigconcept in de recente geschiedenis van ons bedrijf – met een ongekende vermogen-gewichtsverhouding van 0,67 kg per pk. Dit wordt mogelijk gemaakt door de combinatie van de W16-motor met 1.850 pk en een voertuiggewicht van slechts 1.240 kilogram.

De BUGATTI Bolide behaalt cijfers die bijna gelijk zijn aan die van de Formule 1, terwijl de topsnelheid ruim boven de 500 km/u ligt – zonder concessies te doen aan optimale handling en maximale wendbaarheid. De Bolide heeft 3:07,1 minuten nodig om een ​​ronde van Le Mans te voltooien en 5:23,1 minuten om de Nordschleife te ronden en belooft daarmee de ultieme BUGATTI-prestatie te leveren.

#34 ·
"Om een optimale smering te bereiken, zelfs onder extreem hoge centrifugale krachten, zijn het oliecircuit, de oliedruk, de terugslagkleppen, de schotten, de olietanks, de olieopslagtanks en het pompontwerp van de dry-sump-smering geoptimaliseerd."
Ondanks dat ik er geen kan betalen, zal ik er nu zeker geen bestellen, aangezien hun ingenieurs ofwel de controle over de marketing zijn kwijtgeraakt (een veelvoorkomend probleem!) of de basisprincipes van de natuurkunde niet begrijpen.

#44 · (Edited)
Al met al is deze auto waarschijnlijk iets langzamer op de meeste circuits dan een 919 Evo (sneller in Monza). Dat gezegd hebbende, heeft veel te maken met de grootte en het gewicht van de W16 en de transmissie. Ik ben heel erg blij dat iemand zich volledig heeft ingezet voor een ICE-inspanning. Ik heb er jaren op gewacht tot iemand het zou doen. Dit ding zet alle McLaren-, Ferrari-, Pagani-enz.-trackcars in de schande. In dezelfde trant als de Valkyrie AMR Pro, en veel sneller op een circuit als Le Mans. Petje af. Als iemand nu eens een ontwerp van de grond af aan zou kunnen samenstellen met een op maat gemaakte race V10/V12 twin turbo (sprint specificatie) met bijna of meer vermogen, 3-400 pond eraf halen (smallere cockpit omdat de transmissietunnel veel kleiner en achter de motor in Formule-stijl zal zijn) met een kleine hybride voorwielaandrijving (zoals Mercedes Project One), dat zou echt spectaculair zijn. Met de huidige stand van de techniek zou een ronde diep in de 4-minuten-reeks op de NĂĽrburgring mogelijk moeten zijn. Zou wel een killer budget vergen om te bereiken.

#45 ·
Geweldig stukje techniek en ik prijs Bugatti voor hun inspanningen. MAAR... ik wou dat het een auto was die op de weg legaal was.

Of misschien wordt het dat uiteindelijk wel? Ik vermoed dat als het zo ontworpen zou zijn en uitgerust met een set van Michelins beste banden (hulp bij het ontwikkelen van wegbanden) die bij deze auto passen, Bugatti een rij klanten zou hebben met blanco cheques in de hand, klaar om de levering te aanvaarden van wat voor enige tijd de recordhouder voor de productieauto zou zijn.

#46 ·
Geweldig stukje techniek en ik prijs Bugatti voor hun inspanningen. MAAR... ik wou dat het een auto was die op de weg legaal was.

Of misschien zal dat uiteindelijk wel zo zijn? Ik vermoed dat als het zo zou worden ontworpen en uitgerust met een set van Michelin's beste banden (hulp bij het ontwikkelen van wegbanden) die bij deze auto passen, Bugatti een rij klanten zou hebben met blanco cheques in de hand, klaar om de auto in ontvangst te nemen die voor een tijdje de recordhouder zou zijn voor de productieauto.
Nee, de auto zal niet legaal op de weg zijn, maar zoals ik hierboven al zei, heeft Bugatti plannen voor dit model waarover ik op dit moment niet vrijuit kan spreken.

;)