McLaren Life banner

Een "echte" VIN-decoder?

11K views 6 replies 5 participants last post by  Dave 75035  
#1 ·
Voor de wereld van BMW en een paar andere merken kan men Outvin.com gebruiken en letterlijk een bouwblad krijgen met optiecodes van uw exacte voertuig, inclusief de kleur, bouwdatum, alle opties en standaardfuncties voor DIE Vin, niet alleen een BMW van hetzelfde model. U weet precies wat die auto heeft. Het is als een raamsticker, maar dan zonder de prijzen voor de auto of opties. Het is geen historierapport. Ik zie veel mensen die dit forum doorzoeken en een VIN-decodering verwarren met een basis historierapport van de service en ongevallen.

Outvin is anders dan deze, die op dit forum wordt geciteerd.

Mclaren VIN Decoder | VIN Lookup: Geschiedenis, specificaties, recalls en meer!

Het geeft generieke info die van toepassing kan zijn op elke McLaren, en heeft geen details over die exacte VIN. Het zegt basisdingen, zoals hoe lang het model is, of het airconditioning heeft. Nutteloos. Kortom, ze zijn een platform om u te laten kopen Autocheck- of CarFax-achtige historierapporten. Onthoud, ik ben "niet" op zoek naar een historierapport.

Hier is de vraag: als u geen originele raamsticker heeft wanneer u een gebruikte Mac koopt, hoe kunt u dan absoluut zeker weten welke functies de auto heeft? Ja, ik weet dat u "de advertentie van de dealer kunt lezen", maar ze missen altijd dingen of doen dingen verkeerd en plakken vaak gewoon de B.S. van de historierapportwebsites.

Moet u iemand kennen bij uw lokale McLaren-dealer en hem een paar VIN's toestoppen en hem vragen om voor u te decoderen?

Als er een echte VIN/functie-decoder is met een betaalmuur, zou ik het prima vinden om ervoor te betalen.

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Ik beantwoord hier mijn eigen vraag, voor toekomstige generaties nieuwelingen die op dit forum komen en voor het eerst op zoek gaan naar McLarens. Het is 3 weken later en hoewel ik geen online VIN-decoder heb gevonden, en alle zogenaamde VIN-decoders die 'zeggen' dat ze je waardevolle informatie over een McLaren geven, rommel zijn, heb ik ontdekt dat de meeste particuliere verkopers en alle Indy- en Mclaren-dealers in staat lijken te zijn om een ​​echte foto of scan van de raamsticker of een PDF-bouwstaat te verstrekken die je de daadwerkelijke opties op die individuele VIN vertelt. Winkelen en vergelijken is nu eenvoudig, maar vereist wel wat meer e-mailen en verzoeken.

Sommige advertenties op TrueCar, Cargurus, Cars.com etc. hebben een foto van de bouwstaat in de autofoto's, maar tenzij je tikt om in te zoomen op een tablet of een laptop, is de tekst wazig en onleesbaar op een telefoon. Ga naar hun website. Als dezelfde afbeelding daar staat, is de resolutie waarschijnlijk hoger. Zo niet, stuur dan een e-mail.

Ik heb één bouwstaat voor een 2018 performance model 720S die zo compleet is, zo vol met alle MSO-opties die ik maar zou willen, dat ik het de "Rosetta Stone" noem. Ik heb ook ontdekt dat het verdomd onmogelijk is om een ​​verkoper zover te krijgen dat hij de foto's maakt of een fatsoenlijke video maakt waarin al die MSO-goodies worden getoond en bevestigd, dus de bouwstaat is essentieel. Als je bereid bent om een ​​of twee functies te missen, of als je twee evenveel uitgeruste auto's met verschillende prijzen vergelijkt, maakt het ook het onderhandelen met een andere verkoper gemakkelijker. Je kunt de verkoper de bouwstaat sturen om uitrustingsniveaus en prijzen te vergelijken, zolang de kilometers en andere aspecten vergelijkbaar zijn.

In dit geval is het enige dat mijn Rosetta-blad mist dat ik zou willen, zacht sluitende deuren. Ik kan zonder ze leven als deze auto PPI doorstaat. Het maakt het vergelijken van de bouwstaten van andere auto's gemakkelijk. Ze meten zich of schieten tekort. Dit informatieniveau kennen, is precies wat ik wilde.

#3 ·
Is Rosetta Stone niet een bedrijf dat 'een nieuwe taal leren' aanbiedt of een oud Egyptisch artefact dat ze in een museum bewaren? Wat heeft dat te maken met de opties en het specificatieblad van een auto?
#verward

En als de 2018 alles heeft, waarom zou je hem dan niet gewoon kopen? Of ga de auto in het echt bekijken als je interesse hebt?

#4 ·
Eerlijk genoeg... Het gebruik van de term Rosetta Stone is een beetje misbruik, maar niet veel.

het was voor het ontcijferen van talen, waarbij "ontcijferen" (decoderen) het deel was waarin ik geĂŻnteresseerd was. En "vergelijken".

Het heeft drie talen naast elkaar en men kon aan de hand van de taal die je kende, vertellen wat de andere taal moest zeggen - als je ze vergeleek.

in de post waarop je reageerde; er is een PPI aan de gang, we zullen zien.
kan er zelf (nog) niet heen... op vakantie voor meer dan een week. Ik ben benieuwd hoe de PPI verloopt

#5 ·
Eerlijk genoeg… De term Rosetta Stone gebruiken is een beetje misbruik, maar niet veel.

het was voor het ontcijferen van talen, waarbij “ontcijferen” (decoderen) het deel was waarin ik geïnteresseerd was. En “vergelijken”.

het heeft drie talen naast elkaar en men kon aan de hand van de taal die je kende, vertellen wat de andere taal moest zeggen – als je ze vergeleek.

in de post waarop je reageerde; er is een PPI aan de gang, we zullen zien.
kan er zelf (nog) niet heen… op vakantie voor meer dan een week. Ik ben benieuwd hoe de PPI verloopt
Ik wist wat je bedoelde! Het staat in het British Museum en was de sleutel tot het ontcijferen van Egyptische hiërogliefen. Een perfecte metafoor die blijkbaar niet goed in het Duits vertaalt.

#7 ·
Eerlijk gezegd, als je het VIN-nummer hebt, is het gemakkelijk om een BMW-raamsticker op te zoeken, zoals te zien is in deze YouTube-video:

Het VIN-blad zal niet de voor de hand liggende gegevens bevatten van wat er na de verkoop is veranderd. Ik zou zeggen dat het het beste is om ACTUELE foto's te krijgen met een krant/tijdstempel op de achtergrond. De kans is groot dat de huidige of vorige eigenaar van het voertuig onderdelen heeft vervangen/verkocht voor wat snel $$$ en dat je de onderdelen niet hebt zoals ze op het bouwblad worden getoond. Dit merkte ik toen ik advertenties doorzocht toen ik op zoek was naar mijn McLaren.